• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
12
وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه:

انرژی پاک به اندازه‌ی فناوری‌های نظامی مهم است

  • کد خبر : 8738
  • 06 فروردین 1400 - 18:15
انرژی پاک به اندازه‌ی فناوری‌های نظامی مهم است
یازاکو: سعی داریم با وارد کردن همزمان عرضه و تقاضا به بازار انرژی فضای رقابتی بهتری ایجاد کنیم.

به گزارش واحد ترجمه‌ی پایگاه خبری یازاکو به نقل از حریت، فاتح دونمز وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه با بیان این مطلب گفت: «برق و گاز نیز مانند دیگر کالاهای کلاسیک روزمره هستند و کم‌کم تبدیل به محصولی می‌شوند که خرید و فروش آن‌ها ماهانه و حتی سالانه شده‌اند. به همین دلیل مقررات لازم برای این موضوع وضع شد. ما بازاری داریم که تعداد بازیکنان آن به طور تصاعدی بیشتر می‌شود و شرکت‌کنندگان بسیاری را در خود جای می‌دهد.»

دونمز تأکید کرد: «در حال حاضر در شرایط و سیستم جدیدی قرار داریم که مشکلات جهانی هستند اما راهکارها باید در حد ملی و حتی محلی باشند و این موضوع در توزیع واکسن کرونا به‌خوبی قابل مشاهده است. مهم‌ترین سیگنال‌های قابل مشاهده در اقتصاد نوین، جنگ باتری‌ها، رقابت شرکت‌های معدن و مجادلات هوش مصنوعی است.»

ترکیه، قطب انرژی‌های تجدیدپذیر

وی افزود: «در حالی که شرکت‌های هیدروکربن تلاش می‌کنند به شرکت‌های نفتی تبدیل شوند، دیجیتالی شدن با پوسته‌ای جدید در حال ورود به میدان است. در این شرایط تازه ترکیه در کدام جایگاه قرار می‌گیرد؟ همانطور که از شرایط سال گذشته قابل درک است، ترکیه در زمینۀ تولید لیتیوم به خودکفایی رسید. ما یکی از کشورهایی هستیم که بیشترین افزایش قدرت نصب شده را در انرژی‌های تجدیدپذیر داریم. سیستمی را که ما YEKA می‌نامیم برای توسعه‌ی فناوری در این زمینه پیاده‌سازی کرده‌ایم. تکنولوژی انرژی پاک به عنوان یک مسئلۀ جهانی در حال حاضر به اندازۀ تکنولوژی نظامی اهمیت دارد. ما در حال انجام سیاستی هستیم که به منظور بومی‌سازی فناوری‌های انرژی، مکمل یکدیگر در همه زمینه‌های انرژی باشد.»

دونمز در خصوص تأثیرات اپیدمی ویروس کرونا در بازارهای جهانی نیز گفت: «این دوران بالا رفتن مصرف و به تبع آن استفاده منابع مختلف انرژی و در نتیجه کاهش انتشار را به دنبال داشت، وقتی کاهش تولید ناخالص داخلی متناسب با کاهش انتشار باشد، هزینه‌ی کاهش یک تن مصرف دی اکسید کربن ۱۷۵۰ دلار است. در حال حاضر در بازار اتحادیه اروپا هر تن کربن حدود ۴۲ یورو است، به عبارت دیگر در مقیاس کوچک‌شده، در جهان هزینه کاهش انتشار کربن ۴۰ برابر متوسط هزینه شده است.»

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلار برای انرژی

دونمز با بیان این‌که ترکیه منابع گازی خود را یافته و وارد اقتصاد کرده و همچنین در حوزۀ صنایع معدنی برای مواد حیاتی اهمیت ویژه‌ای قائل است، گفت: « ترکیه در زمینۀ انرژی، در ۱۹ سال اخیر ۱۰۰میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داشته و تلاش کرده است با وارد کردن همزمان عرضه و تقاضا به بازار انرژی فضای رقابتی بهتری ایجاد کند.»

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=8738

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});