• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی:

مخازن سدهای آذربایجان شرقی ۲۶ درصد آب دارند

  • کد خبر : 87420
  • 14 آذر 1401 - 9:15
مخازن سدهای آذربایجان شرقی ۲۶ درصد آب دارند
یاز اکو - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مخازن سدهای بزرگ استان ۲۶ درصد آب دارند، اعلام کرد: در سال آبی جاری ۱۸.۵ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای آذربایجان شرقی شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، یوسف غفارزاده اظهار با اعلام آخرین گزارش وضعیت بهره برداری آبی مخازن سدهای استان در سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، اظهار کرد: اطلاعات منابع آبی سدهای استان از اول مهرماه امسال تاکنون نشان می دهد در این مدت ۱۸.۵ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای بزرگ استان شده و این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۲۱.۲ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای استان شده بود.

وی افزود: در سال آبی جاری، روان آب های ورودی به مخازن سدها نسبت به سال قبل ۱۳ درصد کاهش داشته است و در حال حاضر به رغم شرایط یاد شده و با مصرف بهینه آب و با برنامه ریزی های انجام شده، مجموع ذخایر آبی در مخازن سدهای بزرگ استان هفت درصد کمتر از سال قبل می باشد.

سدهای آیدوغموش، نهند و ستارخان بیشترین کاهش آب را داشته اند

غفارزاده ادامه داد: روان آب های ورودی بیشتر سدهای آذربایجان شرقی در سال جاری نسبت به سال قبل کاهش داشته و در این میان، مخازن سدهای آیدوغموش، نهند و ستارخان به ترتیب با ۵۳ درصد، ۴۷ درصد و ۳۶ درصد بیشترین کاهش آب را به خود اختصاص داده اند.

وی یادآوری کرد: در حال حاضر ۷۴ درصد ظرفیت مخازن سدهای بزرگ آذربایجان شرقی خالی هستند و با تمهیدات و برنامه ریزی های صورت گرفته، ذخیره حجم آب لازم جهت تأمین آب شرب تا بهمن ماه سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در مخازن سدهای استان موجود است.

غفارزاده با تاکید بر اینکه احتمال تداوم خشکسالی ها وجود دارد و بر این اساس توجه به صرفه جویی در مصرف آب ضروری است، ادامه داد: در سال آبی جاری با توجه به کاهش قابل توجه بارندگی ها و عدم وجود آب کافی در حوضه، تاکنون در اغلب سدهای کوتاه و معیشتی آبگیری انجام نیافته و بر این اساس در حال برنامه ریزی به منظور بهره مندی از ظرفیت بارش و روان آب های مربوط به حوضه هستیم و تا ۱۵ اردیبهشت از فرصت ها برای آبگیری استفاده خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=87420

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});