• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

امضا تفاهم نامه همکاری مابین جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی و دانشگاه صنعتی سهند

  • کد خبر : 88201
  • 21 آذر 1401 - 12:45
امضا تفاهم نامه همکاری مابین جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی و دانشگاه صنعتی سهند
یاز اکو - با هدف توسعه فعالیت‌های علمی، فرهنکی و آموزشی، تفاهم نامه همکاری مابین سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی و دانشگاه صنعتی سهند امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، سرپرست دانشگاه صنعتی سهند، دوشنبه، ۲۱ آذرماه در مراسم امضای این تفاهم نامه در محل دانشگاه صنعتی سهند گفت: دانشگاه سهند و جهاددانشگاهی هر دو از برکات انقلاب اسلامی هستند و باتوجه به پتانسیل خوبی که جهاد دانشگاهی در زمینه های مختلف دارد، امیدواریم شاهد فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه های مختلف همکاری فی مابین باشیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی سهند دارای دو پژوهشکده مجوز دار از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که در حوزه‌های نفت و گاز و مواد پلیمری فعالیت می‌کند، افزود همچنین در حال حاضر۳۲ مرکز تحقیقاتی نیز در دانشکده های مختلف مستقر هستند که در کنار آنها مرکز رشد و نوآوری دانشگاه نیز در کنار شرکت‌های فن آور و دانش بنیان در حال فعالیت می‌باشند.

وی با اشاره به برنامه ریزی دانشگاه مبنی بر ایجاد شهرک علمی و تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی سهند افزود: مجوز ایجاد این شهرک از هیئت امنا اخذ شده و قرار هست در فضای حدود ۱۰۰هکتار برای شرکت های فن آور و دانش بنیان ایجاد شود.

دکتر فاتحی‌فر ادامه داد: همچنین با شرکت شهرک های صنعتی استان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و همچنین فرمانداری شهرستان اسکو هماهنگی‌های لازم انجام شده تا این فضا در اسرع وقت آماده و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی همچنین گفت: جهاد دانشگاهی نیز می تواند در صورت نیاز از این فضا جهت انجام پروژه های دانش بنیان استفاده نماید.

فعالیت سازمان جهاد دانشگاهی استان در دانشگاه صنعتی سهند

سرپرست دانشگاه صنعتی سهند افزود: طبق توافق صورت گرفته فضای مناسبی برای حضور و فعالیت‌های مختلف سازمان جهاد دانشگاهی استان در دانشگاه پیش بینی شده است که می تواند از این فضا برای فعالیت‌های خود استفاده نماید.

وی با شاره به وجود پنج الی شش هزار دانشجو در این دانشگاه افزود: این تعداد دانشجو ظرفیت بسیار خوبی برای برنامه های جهاد دانشگاهی می باشد و امیدواریم با حضور جهاد انشگاهی در دانشگاه شاهد اتفاقات خوبی در زمینه های آموزشی و فرهنگی باشیم.

مهندس علی اصغر فاتحی فر، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به تاسیس جهاددانشگاهی در سال ۵۹ به دستور امام راحل افزود دانشجویان سراسر کشور مصمم به فعالیت در این نهاد شدند و دانشجویان دانشگاه تبریز نیز به خصوص در حوزه فرهنگی و سیاسی پیشتاز این عرصه بودند.

وی به فعالیت جهاددانشگاهی در دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در دوران دفاع مقدس مشغول تهیه مهمات جنگی در کارگاه دانشکده فنی دانشگاه تبریز بود که با گیرا دادن منافقان طی بمباران کارگاه ۲۲ نفر از دانشجویان و جهادگران در تاریخ ۲۷ دی سال ۶۵ شهید و هشت تن دیگر نیز به درجه جانبازی رسیدند.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، با تاکید بر این‌که همواره سعی شده تا ارتباط با دانشجو در محوریت فعالیت‌های جهاددانشگاهی قرار گیرد، اظهار کرد: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مرکز افکارسنجی دانشجویان_ایسپا)، سازمان دانشجویان و مرکز گردشگری علمی دانشجویان از جمله فعالیت‌های زیرمجموعه جهاددانشگاهی است.

فعالیت هشت مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی در سطح استان

وی همچنین به فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی استان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هشت مرکز آموزشی در سطح استان در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۵ مرکز آموزشی در سطح شهر تبریز و ۳ مرکز دیگر در شهرستان های مرند، میانه و عجبشیر در حال مشغول فعالیت هستند.

فاتحی فر، همچنبن به گسترش فعالیت های جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: با راه اندازی نمایندگی جهاددانشگاهی در دانشگاه صنعتی سهند امیدواریم در صورت حمایت سایر دانشگاه ها شاهد راه اندازی جهاد دانشگاهی در سایر دانشگاه ها نیز باشیم.

در پایان این جلسه، تفاهم نامه همکاری در ۱۳ماده به مدت پنج سال به امضا طرفین رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=88201

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});