• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

تردد روزانه ۸۵۰ هزار دستگاه خودرو در سطح شهر تبریز

  • کد خبر : 88696
  • 25 آذر 1401 - 14:30
تردد روزانه ۸۵۰ هزار دستگاه خودرو در سطح شهر تبریز
یاز اکو - معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز گفت: سهم خودروهای شخصی در آلودگی هوا قابل تامل است اما تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی در مقایسه با کل خودروهای در حال تردد ناچیز است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شهریار، یعقوب وحیدکیا در خصوص آلودگی هوا و سهم شهرداری در این آلایندگی اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار روزانه بطور میانگین ۸۵۰ هزار دستگاه خودرو در حال تردد است که از این تعداد ۱۱ هزار دستگاه تاکسی و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس سهم ناوگان حمل و نقل عمومی و مربوط به شهرداری است. بقیه خودروها، خودروهای سواری، سنگین و نیمه سنگین است که روزانه در شهر تبریز تردد می‌کنند.

وحیدکیا افزود: از ۱۱ هزار تاکسی فعال بر اساس ضوابط ابلاغی دولت ۵۰ درصد عمر بالای ۱۰ سال دارند که فرسوده محسوب می‌شوند. به همین منظور تسهیلاتی از سوی شهرداری و شورا تصویب شده است.

وی افزود: علاوه بر ۵۰۰ دستگاه اتوبوسی که اکنون فعال است پیگیر تأمین راننده خودروهای تازه خریداری شده و همچنین بازسازی ۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر هستیم. هر چند که عمر ناوگان اتوبوسرانی نیز نزدیک به ۸ تا ۱۰ سال است و تلاش داریم در ماه‌های آتی ۳۰۰ دستگاه دیگر به این ناوگان اضافه کنیم.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز، برنامه ما برای سال جاری و سال آتی افزودن ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان، کاهش عمر ناوگان و ارتقا کیفیت خدمات است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=88696

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});