• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

بدهی ۸۸ میلیارد تومانی به داروخانه‌ها و مراکز درمانی

  • کد خبر : 88699
  • 25 آذر 1401 - 15:00
بدهی ۸۸ میلیارد تومانی به داروخانه‌ها و مراکز درمانی
یاز اکو - مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی از بدهی ۸۸ میلیارد تومانی به داروخانه‌ها و مراکز درمانی طرف‌ قرارداد بیمه تامین اجتماعی در آذربایجان‌شرقی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری مهر، سید حسن سیدی در جلسه بررسی وضعیت ارائه خدمات درمانی در درمانگاه تأمین اجتماعی اهر افزود: امکان جذب پزشکان متخصص در درمانگاه تأمین اجتماعی اهر فراهم است و تنها مشکلی که پیش‌رو وجود دارد پرداخت حق و حقوق پزشکان درمان مستقیم است و همین موضوع موجب مانع در جذب پزشکان درمان مستقیم می‌شود.

خروج ۳۵ نفر از پزشکان تأمین اجتماعی از استان طی شش ماه اخیر

وی با بیان این‌که طی شش ماهه سال‌جاری ۳۵ نفر از پزشکان تأمین اجتماعی از آذربایجان‌شرقی خارج شده‌اند گفت: اگر دانشگاه علوم پزشکی تبریز مجوز صادر کند، امکان تأمین دستگاه سونوگرافی درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان اهر را داریم.

وی ادامه داد: با رویکرد سازمان تأمین اجتماعی، درمانگاه تأمین اجتماعی در شهرستان‌های هریس، ورزقان، اسکو و کلیبر احداث می‌شود و حداقل برای هر یک از درمانگاه‌های تأمین اجتماعی ۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود. در برخی شهرستان‌ها در تأمین زمین برای احداث درمانگاه تأمین اجتماعی عملاً با مشکل مواجه شده‌ایم.

خبری از تحویل زمین برای احداث درمانگاه یا بیمارستان تأمین اجتماعی نیست

مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: برای احداث درمانگاه یا بیمارستان تأمین اجتماعی اصولاً در صحبت‌ها در شهرستان‌ها زمین رایگان تحویل می‌دهند اما در عمل خبری از تحویل زمین نیست. به عنوان مثال در تبریز ۱۴ سال می‌شود که قرار است بیمارستان احداث شود ولی هنوز اقدامات عملی نمی‌بینیم.

سیدی از بدهی ۸۸ میلیارد تومانی به داروخانه‌ها و مراکز درمانی طرف‌قرارداد آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: در حال حاضر بخش درمان تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی به داروخانه‌ها و مراکز درمانی ۸۸ میلیارد تومان بدهی دارد، از طرفی با توجه به افزایش جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی، قرار است بخش‌های بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز توسعه یافته و تخت‌های بستری این بیمارستان افزایش یابد.

وی از امکان ارتقای درمانگاه تأمین اجتماعی اهر به پلی‌کلینیک خبر داد و افزود: در صورت تأمین زمین مورد نیاز و همراهی مسئولان ارشد شهرستان اهر از جمله نماینده مجلس و فرماندار، امکان اخذ مجوز از سازمان تأمین اجتماعی جهت احداث درمانگاه پلی‌کلینیک در اهر وجود دارد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی با ذکر این‌که سازمان تأمین اجتماعی طی سال گذشته برای درمان مستقیم و غیرمستقیم بیمه‌شدگان استان ۲,۴۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است، تأکید کرد: در شهرستان‌هایی که تأمین اجتماعی امکان بستری بیماران را ندارد از طریق بیمارستان‌هایی همچون بیمارستان باقرالعلوم به بیمه‌شدگان خدمات درمانی ارائه داده و هزینه آن را پرداخت می‌کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=88699

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});