• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

تراکتور سازی به عنوان صنعت سبز کشور انتخاب شد

  • کد خبر : 53820
  • 15 اسفند 1400 - 21:46
تراکتور سازی به عنوان صنعت سبز کشور انتخاب شد
یاز اکو -همزمان با روز ملی درخت‌کاری و آغاز هفته منابع طبيعی، تقدير محيط زيست از تراکتورسازي به عنوان صنعت سبز کشور

به‌ گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت تراکتورسازی ایران، طی مراسمی که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رییس سازمان محیط زیست کشور و اکثر مراکز استانها برگزار شد از فعالیتهای زیست محیطی تراکتورسازی تقدیر به عمل آمد.
رییس سازمان محیط زیست کشور در این ارتباط مستقیم، توجه به بخشهای آب، هوا و اکلوژیکی زیست محیطی را حائز اهمیت دانست و بعداز تشریح این بخشها خواستار توجه به آلایندگی صدا و امواج شد و گفت: در زندگی مدرن امروزی این نوع آلایندگی در حال طی کردن خطوط قرمز زیست محیطی هست و صنایع و تکنولوژیهای که در حال ضربه زدن به این بخش از زندگی شهروندان هستند هرچه سریعتر جهت رفع آن اقدام کنند.
علی سلاجه اضافه کرد: همچنان که صنایع سبز کشور معرفی و مورد تقدیر قرار می گیرند اسامی صنایع آلاینده نیز باید منتشر و حتی نسبت به دریافت خسارت از آنها در قبال طرحهای فاقد ارزیابی زیست محیطی اقدام شود.
در حاشیه این مراسم مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی ضمن اشاره به فعالیتهای زیست محیطی تراکتورسازی تاکید کرد: باتوجه به رشدهای توسعه ای در بخش صنعت استان که حرف اول را در سطح کشور می زند در کنار مسائل سیاسی و اقتصادی، اهداف و برنامه های زیست محیطی نیز باید مورد اقبال تمامی مسئولین در تمامی رده ها و صنوف قرار گیرد.
حسن عباس نژاد با اشاره به هزینه های میلیاردی که به واسطه عدم داشتن نگرش زیست محیطی به کشور تحمیل می شود افزود: فرسایش سالانه ۲۴ تنی خاک، خسارت ۵۰ هزار میلیارد دلاری، عمر مفید تنها۳۰ ساله سدها و … همگی از نداشتن دیدگاه زیست محیطی نشات می گیرد و تبعات جبران ناپذیر آن را نسلهای بعدی طی۵۰ سال آینده تجربه خواهند کرد.
وی با هشدار به اینکه با روند کنونی ۵ دهه آینده زندگی در سرزمین ایرانی برای انسانها دشوار خواهد بود اظهار داشت: متاسفانه شهر محوری در اولویت سیاستگذاریهای قرار گرفته نه شهروند محوری و تغییر کاربریهای و آلودگی آب و هوایی که همگی تهدیدی برای زندگی یکایک انسانهاست و متاسفانه این سیاستها در تبریز نمود و بروز غیر قابل انگاری دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=53820

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});