• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
1

بی‌توجهی مدیریت شهری ارومیه به حل مشکلات دستفروشان / فعالیت ۲۵۰۰ وانت بار سیار در شهر

  • کد خبر : 89018
  • 28 آذر 1401 - 10:00
بی‌توجهی مدیریت شهری ارومیه به حل مشکلات دستفروشان / فعالیت ۲۵۰۰ وانت بار سیار در شهر
یاز اکو - ساماندهی وانت بار‌های میوه فروش در ارومیه به ‌عنوان یکی از مشکلات ‌شهروندان است که رفع این مشکل ‌نیازمند مدیریت جدی و اقدام ‌اساسی از سوی مسئولان است‎.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایلنا، این روز‌ها در ورودی یا خروجی، خیابان و یا میادین شهر ‌ارومیه به عنوان مرکز استان آذربایجان غربی حضور وانت بار‌های میوه فروشی زیاد به چشم می خورد، پدیده‌ای که این روز‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی بسیار و گرانی‌های روز افزون روز به روز در بسیاری از شهرهای کشور از جمله ارومیه بیشتر شده است.

ازدحام میوه فروشان در برخی از خیابان‌های اصلی و فرعی شهر ارومیه باعث ترافیک در مسیر‌های برون شهری و درون شهری شده و تردد خودرو‌های عبوری را با مشکل مواجه کرده است موضوعی که مقصر اصلی آن دستفروشان و وانت بارهای زحمتکش هستند و نه شهروندانی که به دنبال تهیه کلاهای اساسی ارزان‌تر ؛ مقصر اصلی مدیریت شهری است که هنوز پس از سال ها نتوانسته مکان مناسبی را برای ساماندهی این نوع صاحبان مشاغل دست وپا کند.

ساماندهی وانت بارها وظیفه خدمات شهری و شهرداری است

یحیی آرنگ پور رئیس اتحادیه میوه و تره بار ارومیه با بیان اینکه، ساماندهی وانت بارها وظیفه خدمات شهری و شهرداری ارومیه است گفت: شهرداری باید نسبت به احداث میادین و مراکز استقرار وانت بارها اقدام کند.

به گفته آرنگ پور، اتحادیه آماده جمع آوری تمامی خرده فروشان و وانت بارهای سیار بدون مجوز در تمامی مناطق ارومیه است.اگر چه این مسئول درباره زمان و مکان دقیق ساماندهی آنها صحبتی نکرد اما ایلنا امیدوار است این کار با مشارکت و رضایت خود این افراد انجام شود.

فعالیت ۲۵۰۰ وانت بار سیار در ارومیه

وی افزود: در حال حاضر ۲۵۰۰ وانت بار سیار و حدود ۳۰۰ دکه دار میوه فروش بدون مجوز در ارومیه به صورت غیر مجاز و بدون پروانه فعالیت می کنند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار ارومیه راه حل برون رفت از مشکلات سد معبر وانت بارهای سیار را ایجاد بازار روز در محلات و مناطق مختلف شهر ارومیه عنوان کرد.

ساماندهی دستفروشان نیازمند همکاری حدود ۱۱ دستگاه و نهاد دولتی مانند دادستانی، نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، محیط زیست و منابع طبیعی، راه و شهرسازی و راهداری است و نباید برخورد مناسب با مشکل سد معبر وانت بارها را فقط وظیفه شهرداری دانست بلکه این مشکل با همکاری و هم افزایی تمامی ارگان ها و سازمان های دخیل می تواند حل شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=89018

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});