• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

خرید و فروش رمزارزها مشمول مالیات می‌شود/ وضعیت مالیات بر رمزارز در دیگر کشور‌ها چیست؟

  • کد خبر : 89181
  • 29 آذر 1401 - 15:00
خرید و فروش رمزارزها مشمول مالیات می‌شود/ وضعیت مالیات بر رمزارز در دیگر کشور‌ها چیست؟
یاز اکو - رئیس سازمان امور مالیاتی به تازگی از مشمول مالیات شدن معاملات رمزارزی خبر داده است. در ادامه این گزارش، به وضعیت دیگر کشورها از لحاظ مالیات بر رمزارز پرداخته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز، داوود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی در گفتگویی جدید با خبرنگان در حاشیه همایش پایانه‌های فروشگاهی، قوانین مالیات جدیدی را در رابطه با خرید و فروش رمزارزها اعلام کرد.

رمزارزها مشمول مالیات خواهند شد

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در این باره گفت:« طبق آیین‌نامه‌ها و مصوبه‌های اجرایی فعلی، خرید و فروش رمزارزها در کشور رسمی نیست و غیرقانونی است، اما استخراج رمزارزها در کشور تابع مقررات و آیین‌نامه‌ها است. فارغ از اینکه تراکنش مالی انجام شده ناظر بر چه کالا و یا خدماتی است، مشمول مالیات هستند. هر نوع خرید و فروش اعم از رمزارز و غیررمزارز بر اساس نظارت بر درگاه‌های پرداخت، پایش می‌شوند و مشمول مالیات هستند.»

رئیس سازمان مالیات اعلام کرد که سال گذشته، درگاه‌ پرداختی توسط این نهاد شناسایی شده است که بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان واریز به حساب داشته است و مشخص شده است تراکنش‌ها مربوط به فعالیت رمزارزی بوده است.

مالیات رمزارز در آمریکا

در ایالات متحده آمریکا، طبق اعلام خدمات درآمد داخلی (IRS)، رمزارزها دارایی‌های دیجیتالی هستند که به عنوان ذخیره ارزش، واحد شمارش و وسیله مبادله استفاده می‌شوند و مشمول مالیات خواهند بود.

در صورتی که فرد سودی از خرید و فروش ارز دیجیتال بدست آورد، سود بدست آمده مشمول مالیات سود سرمایه‌ای خواهد شد. اگر کسب‌وکاری، رمزارزها را به عنوان وسیله پرداخت مورد پذیرش قرار دهد، مشمول مالیات کسب و کار‌ها خواهد شد. گفتنی است که نگهداری رمزارز (HODL) مشمول مالیات در آمریکا نیست.

مالیات رمزارز در کانادا

در کشور کانادا، خریداران و نگهدارندگان ارزهای دیجیتال نیازی به پرداخت مالیات ندارند. تنها در صورتی فرد مشمول مالیات سود سرمایه‌ای خواهد شد که سودی از فروش رمزارز بدست آورد و یا به فعالیت استخراج رمزارزها مشغول باشد.

مالیات رمزارز در ترکیه

در کشور ترکیه، تاکنون قانون مشخص مالیاتی برای خرید و فروش رمزارزها برای اشخاص حقیقی وضع نشده است. تنها صرافی‌ها و کسب‌و‌کار‌های فعال در این حوزه مشمول پرداخت نرخ مالیات موسسات که در حال حاضر ۲۰٪ است، می‌شوند.

مالیات رمزارز در انگلستان

در کشور انگلستان، هر فرد در صورت کسب سود بیش از ۱۲۳۰۰ پوند از فروش ارز‌های دیجیتال مشمول مالیات عایدی سرمایه‌ خواهد شد. سازمان مالیاتی دولت بریتانیا، ارز‌های دیجیتال را به عنوان شکلی از پول نمی‌پذیرد. همچنین، در صورتی که کسب‌و‌کاری از رمزارزها استفاده کند، مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بیمه ملی نیز خواهد بود.

مالیات رمزارز در امارات متحده عربی

به دلیل اینکه در کشور امارات متحده عربی، مالیات بر درآمد و مالیات شرکتی وجود ندارد، نیازی به خوداظهاری درآمد در حوزه رمزارزها نیست و در این کشور، هر گونه فعالیت‌ رمزارزی از مالیات معاف است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=89181

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});