• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
سوز بیزدن قولاق سیزدن؛

فرصت بی نظیری که آذربایجان شرقی از دست داد

  • کد خبر : 89265
  • 30 آذر 1401 - 13:45
فرصت بی نظیری که آذربایجان شرقی از دست داد
یاز اکو - می گویند پروژه ریلی میانه- بستان آباد- تبریز که به صورت دوخطه ساخته می‌شود و اکنون آنچه فعلاً قرار است افتتاح شود یک قطعه از آن از بستان آباد تا ایستگاه خاوران در حوالی تبریز است قطارهای ترانزیتی نمی‌توانند از این محور استفاده کنند زیرا به ایستگاه موجود تبریز وصل نشده و امکان ادامه حرکت ندارد یعنی این مسیر بن بست است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ساقی آذربایجان، می گویند پروژه ریلی میانه- بستان آباد- تبریز که به صورت دوخطه ساخته می‌شود و اکنون آنچه فعلاً قرار است افتتاح شود یک قطعه از آن از بستان آباد تا ایستگاه خاوران در حوالی تبریز است قطارهای ترانزیتی نمی‌توانند از این محور استفاده کنند زیرا به ایستگاه موجود تبریز وصل نشده و امکان ادامه حرکت ندارد یعنی این مسیر بن بست است.

در حقیقت افتتاح قطعه ذکر شده، برای مردم تبریز مفید نیست زیرا باید فاصله تبریز تا ایستگاه خاوران در حومه شهر را با وسیله دیگری طی کنند. کارشناسان امر می‌گویند اجرای بخش باقیمانده از ایستگاه خاوران تا ایستگاه موجود تبریز دست کم پنج سال طول خواهد کشید.

اگر این طرح اکنون تا ایستگاه موجود تبریز تکمیل و آماده شده بود برای بهبود مسیر ترانزیتی شرقی غربی از مرز سرخس به مرز رازی مفید و مؤثر بود ضمن اینکه در شرایط کنونی به علت جنگ روسیه و اوکراین، حمل بارهای چین به اروپا (سالانه حدود ۸۰ میلیون تن) با عبور از روسیه خیلی محدود شده و فرصت خوبی بود که بخشی از این بار انبوه به مسیر عبوری از ایران جذب می‌شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=89265

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});