• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
1

وعده‌های سال نو شویگو و پوتین!

  • کد خبر : 89507
  • 04 دی 1401 - 12:45
وعده‌های سال نو شویگو و پوتین!
یاز اکو - پوتین به نیروهای مسلح وعده داده همه‌ی منابع مورد نیازشان را فراهم می‌کند. با توجه به اقتصاد رو به ضعف و کاهش درآمدهای حاصل از انرژی به‌علاوه‌ی هزینه‌های جنگ، این وعده نمی‌تواند برای بخش آموزش و بهداشت و سلامت مردم روسیه خبر خوبی باشد.

یاز اکو – پوتین به نیروهای مسلح وعده داده همه‌ی منابع مورد نیازشان را فراهم می‌کند. با توجه به اقتصاد رو به ضعف و کاهش درآمدهای حاصل از انرژی به‌علاوه‌ی هزینه‌های جنگ، این وعده نمی‌تواند برای بخش آموزش و بهداشت و سلامت مردم روسیه خبر خوبی باشد.

شویگو اعلام کرد که نیروهای ارتش تا ۳۰ درصد افزایش خواهدیافت. نیروهای دریایی و هوابرد، نیروی نظامی جدید و ۱۰ لشکر خواهند داشت، ۱۲ تیپ به لشکر تبدیل خواهند شد. نیروی هوایی قرار است سه واحد جدید، اساسا بمب‌افکن‌ دریافت کند. نیروهای هسته‌ای استراتژیک نیز بهبود خواهند یافت و…

بیایید با پرسنل شروع کنیم. باید به خاطر داشته باشیم که روسیه به مدت دو دهه‌است کوشیده ارتشی یک میلیونی/حرفه‌ای بسازد و تا به حال به شکلی رقت‌انگیز شکست خورده. برای همین هنوز از سیستم سربازگیری عمومی استفاده می‌کند و هنوز به هدف یک میلیون سرباز نائل نشده‌.

طی ده سال گذشته، بیش از ۱۰ لشکر و تیپ جدید شکل گرفت و همه‌ی آنان زیر ۵۰ درصد توان نظامی داشتند، البته لشکرها کوچک‌تر از لشکرهای زمان شوروی بودند. به همین دلیل روسیه در جنگ‌هایش به استفاده از گردان‌های زرهی و متحرک روی آورد که اشتباه‌بودن این روش اثبات شده است.

حالا آنان به احضار صدها هزار سرباز جدید نیاز دارند. با توجه به این که پوتین دارد اقتصاد را نابود می‌کند، چنین کاری آسان‌تر خواهد بود زیرا افراد بیشتری برای اعزام در دسترس قرار می‌گیرند، اما همچنان آسان نیست. و روسیه باید ده‌ها هزار افسر جدید آموزش دهد که سالها وقت می‌برد.

به زیرساخت‌های جدید نیز نیاز هست. در کل، خلق لشکرها و واحدهای جدید سال‌ها زمان می‌برد و احتمالا با نصف توان آماده می‌شوند، نه مانند نیروهای آماده‌ی رزمی واقعی. یک سیستم خوب ذخیره و آماده می‌توانست کمک کند اما هیچ حرفی از چنین نیرویی در میان نبوده است.

برویم سراغ تجهیزات: در ۲۰۲۱ شویگو ادعا کرد که ۷۰درصد تجهیزات جدیدند یا مدرنیزه شده‌اند، البته مشخص شد که ادعایی دروغ است. فقط حدود نیمی از جنگ‌افزار به شکلی صحیح مدرنیزه شدند. سیستم‌های ارتباط میدانی (صحرایی) گم می‌شوند، تورهای استتار در اختیار ندارند و …

فقط جایگزینی تجهیزات نظامی نابودشده در اوکراین به ۵ تا ۱۰ سال زمان نیاز دارد. و حالا روسیه حتی به ابزار بیشتری نیاز دارند. آنان همچنین به تکنولوژی جدید نیاز دارند زیرا ثابت شده که برخی از تجهیزات و تکنولوژی روس‌ها ناکارآمدند و نسبت به تجهیزات غربی ضعیف‌ترند.

روسیه باید خروجی صنعت دفاعی خود را افزون و مدرنیزه کند که کار آسانی نیست چون روسیه تقریبا به طور کامل به قطعات و ابزار تولیدی و تکنولوژی‌های غربی وابسته است. به‌علاوه، روسیه دارای تکنولوژی دفاعی است که در اکثر زمینه‌ها سال‌ها از غرب عقب است.

صنایع دفاع نیز برای جذب همان افرادی که نیروهای نظامی می‌خواهند احضار و اعزام کنند، با ارتش در رقابت است. بخشی از بهترین افراد نظامی بازنشسته از قبل روسیه را ترک کرده‌اند و فرار مغزها دارد سرعت می‌گیرد و فساد بی‌پایان و دزدی بخش عظیمی از سرمایه‌ها را می‌بلعد.

اما در هر حال، پوتین تصمیم گرفته روسیه را به سمت استمرار جنگ سوق دهد، بنابراین سرمایه‌گذاری‌ها هم‌زمان با افزایش خدمت سربازی و اعزام‌ها انجام می‌شود. این به معنای دوران سخت برای جامعه‌ی غیرنظامی است، جایی که افول سریع‌تر خواهد بود، بویژه در مناطق روستایی.

بالابردنِ توان نظامی نیروهای مسلح روسیه احتمالا دهه‌ها زمان می‌برد و کم‌تر از چیزی خواهد بود که ادعا می‌شود. با این حال، امکانات و توان آنان در مناطق نزدیک فنلاند افزایش خواهد یافت. روسیه یک تهدید امنیتی درازمدت باقی خواهد ماند و برای مقابله با آن عضویت ناتو کمک خواهد بود.

نویسنده: پکا تُوِری، اهل فنلاند، سرلشگر امنیت اروپای شمالی و ناتو

مترجم: سودابه قیصری

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=89507

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});