• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

برق ذوب آهن «سپهر» عجب‌شیر در پی اختلاف با شرکت مجاورش قطع شد

  • کد خبر : 89751
  • 06 دی 1401 - 13:30
برق ذوب آهن «سپهر» عجب‌شیر در پی اختلاف با شرکت مجاورش قطع شد
یاز اکو - مسئول روابط عمومی کارخانه ذوب آهن «سپهر شرق» عجب‌شیر، قطعی برق این واحد به دلیل آنچه که در فضای مجازی کمبود برق عنوان می‌شود را نادرست خواند و گفت: برق این کارخانه به دلیل پاره‌ای از مشکلات حقوقی با یکی از شرکت‌های همجوار و از طرف همین شرکت قطع شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، «فرهاد مولوی» روز سه‌شنبه افزود: کارخانه سپهر شرق با اشتغالزایی برای بیش از ۴۳۰ نفر به طور مستقیم و حدود ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم جزو بزرگترین تولیدکنندگان شمش فولادی در کشور و در منطقه آذربایجان بوده و از صبح روز گذشته غیرفعال است.

وی با بیان اینکه در صورت تداوم قطعی برق احتمال بیکاری کارکنان این مجموعه تولیدی وجود دارد، ابراز امیدواری کرد که این مشکل در سریع‌ترین زمان ممکن مرتفع شود.

بر اساس این گزارش، کارخانه سپهر شرق عجب‌شیر با استفاده از کوره‌های القایی، قراضه آهن را ذوب و آن را به شمش فولادی تبدیل می‌کند و این نوع از کوره‌ها به جریان برق قابل توجهی نیاز دارد.

بر اساس بررسی‌های خبرنگار ایرنا برق این کارخانه در طول دو هفته گذشته برای سومین‌بار از سوی شرکت همجوارش قطع و وصل شده است.

گفته می‌شود اختلاف حقوقی دو شرکت تولید فولاد بر سر مالکیت پست برق سیاری است که در ناحیه صنعتی خضرلو استقرار دارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در سفر اخیرش به عجب‌شیر با هوشیاری از این مشکل مطلع شده و تاکید کرده بود که صنایع بزرگ عجب‌شیر به ویژه شرکت‌های فولادی باید برای خودشان نیروگاه مقیاس کوچک احداث کنند و این نیروگاه‌ها در طول ۶ ماه تکمیل می‌شود.

حل اختلاف شرکت‌ها و جلوگیری از بیکاری کارکنان آنها

«زین‌العابدین رضوی خرّم» همچنین در بخش دیگری از شورای اداری این شهرستان از مسئولان محلی خواسته بود تا نسبت به حل اختلاف این شرکت‌ها ورود پیدا کرده و از بیکاری کارکنان آنها جلوگیری کنند.

نکته قابل تامل اینکه این مشکل در دولت دوازدهم نیز وجود داشت و از آنجایی که به صورت ریشه‌ای حل نشده بود، امروزه بار دیگر تکرار می‌شود تا جایی که «رضا رحمت‌الهی» معاون وقت فرماندار عجب‌شیر طی ۱۸ آبان ۱۳۹۵ به خبرنگار ایرنا گفته بود که «اختلاف بر سر مالکیت پست توزیع برق بین شرکت فولاد سپهر شرق یعنی مالک فعلی و وابسته به بانک سامان با شرکت گسترش فولاد مالک قبلی، عامل اصلی اختلال در چرخه تولید در کارخانه است».

گویا از آن زمان تاکنون مشکل کمبود برق در این ناحیه صنعتی که دو شرکت بزرگ فولادی و چندین واحد فعال دیگر دارد، رفع نشده و این مانع پس از حدود پنج سال بار دیگر تولید و اشتغال را مختل کرده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=89751

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});