• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3
رصد هفتگی گفته‌ها و فعالیت‌های نمایندگان آذربایجان توسط ذره‌بین یاز اکو

از کنایه به رئیس جمهور تا دلیل گرانی ها، احیای دریاچه ارومیه، پیشنهاد استعفای وزیران و معیشت دانشگاهیان

  • کد خبر : 89920
  • 07 دی 1401 - 15:15
از کنایه به رئیس جمهور تا دلیل گرانی ها، احیای دریاچه ارومیه، پیشنهاد استعفای وزیران و معیشت دانشگاهیان
یاز اکو- ذره‌بین یاز اکو تحرکات، گفته‌ها، مواضع و فعالیت‌های هفته‌ای نمایندگان شمال‌غرب در مجلس را رصد می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، هفته اول دی ماه سال ۱۴۰۱ شاهد اعلام موضع برخی نمایندگان مجلس در خصوص گرانی ها، افزایش قیمت دلار در دولت رئیسی، وضعیت معادن مس و… هستیم. در ادامه نگاهی گذرا به تحرکات بهارنشینان می‌اندازیم.

 

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو: دولت در جذب مالیات و عوارض موفق‌تر از درآمدهای نفتی بود

احمد علیرضا بیگی؛ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس: بودجه ۱۴۰۱ آنگونه که انتظار می رفت عملی نشد چراکه دولت در خصوص جذب عوارض و مالیات، توانسته است منابع مالی خوبی را برای کشور قرار دهد ولی در خصوص فروش نفت آنطور که باید، نتوانسته به خوبی عمل کند و نتوانست انتظاراتی را که در این زمینه از آن می رفت، به خوبی محقق کند.

 

کنایه نماینده اردبیل به رییس جمهور 

سیدغنی نظری؛ عضو کمیسیون اقتصادی: «می‌گفتند خدا را شکر که ما رئیس جمهور نشدیم که دلار بشود ۵ هزار تومان؛ آقای رئیسی و صالح آبادی! دلار شده ۴۰ هزار تومان»

متاسفانه در جلساتی که با مردم در حوزه انتخابیه داشتیم، هیچ کدام از نمایندگان درخصوص وضع کنونی بازار ارز و طلا پاسخ قانع کننده ای نداشتیم، نه تنها ما که حتی دولت و شخص رئیس جمهور نیز پاسخ قانع کننده ای ندارد.

 

نماینده ارومیه: ما محکوم به احیای دریاچه ارومیه هستیم 

سید سلمان ذاکر؛ نماینده ارومیه: خشک شدن دریاچه ارومیه حیات میلیون ها نفر در شمالغرب کشور را تهدید می کند و علاوه بر استان های آذربایجان، استان های دیگر و کشورهای همسایه را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

اعتراض پزشکیان به برخوردهای بد با نیروی انتظامی

مسعود پزشکیان؛ نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون حوادث اخیر، با اشاره به برخوردها میان برخی اغتشاشگران و نیروی انتظامی، با غلط دانستن این اتفاق، تصریح کرده است: در هیچ جای دنیا نیروی انتظامی را نمی‌زنند، حتی اگر نیروی انتظامی بد عمل کند؛ چون نیروی انتظامی نباشد امنیت در کشور نیست.

 

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر: معیشت مردم حاشیه دریاچه ارومیه با کشاورزی گره خورده است

علی علیزاده؛ نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر با تاکید بر اینکه معیشت مردم حاشیه دریاچه ارومیه با کشاورزی گره خورده، گفته است: باید با اصلاح الگوی کشت یا شغل های جایگزین، مردم را در احیای دریاچه همراه کرد وگرنه چندین هزار چاه غیرمجاز در منطقه داریم که هیچ نیروی اجبار توان مسدود کردن آن را ندارد.

 

راهکار ذاکر؛ نماینده ارومیه برای کاهش قیمت کالاها

سلمان ذاکر؛ نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی به ارائه راهکاری برای کاهش قیمت کالاها در کشور پرداخته و گفته است: ۹۰ درصد بازار ارز نیمایی، حواله‌جات، فروش نفت، پتروشیمی و فولاد و ارزآوری صدها میلیارد تومان حاصل از فروش آن در دست دولت است؛ سوال اینجاست که آیا درآمد حاصل از آن به کشور برمی‌گردد یا خیر؟ اگر برمی‌گردد چرا با توزیع مناسب نمی‌تواند عرضه و تقاضای ارزی را در جامعه را تعدیل کند؟

 

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو: ارز باید به صورت شناور محاسبه شود 

محمدرضا میرتاج‌الدینی؛ نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو: سیاست‌های اخیر بانک مرکزی در راستای کاهش اثرات اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است. به عقیده من ارز باید به صورت شناور محاسبه شود و قیمتش به ثبیت درآید تا میزان نوسانات آن کاهش یابد. در صورت انجام این کار هزینه تمام شده کالا‌ها کاهش پیدا خواهد کرد و زمینه فعالیت بخش خصوصی در این مسیر افزایش خواهد یافت.

 

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین: تامین منابع مالی برای شهرداری ها ضروری است

علی نیکزاد؛ نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اجرای برخی پروژه ها و خارج کردن برخی محلات از بن بست چندین ساله نیازمند اعتبارات ویژه است، از پیگیری خود برای تامین منابع مالی برای شهرداری خبر داده است.

 

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو: ۱۰۰ درصد اعتبارات احیای دریاچه ارومیه محقق شده است

روح‌الله متفکرآزاد؛ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به این‌که افتتاح تونل کانی سیب تا بهمن ماه گفته است: طبق اعلام ستاد احیای دریاچه، ۱۰۰ درصد اعتبارات دریاچه محقق شده و این امر نیز جای خرسندی دارد.

وی طی صحبتی دیگر گفته است: جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی و برقراری روابط با کشورها دست برتر را دارد.

 

نماینده ارومیه: نتایج روابط اقتصادی میان ایران و روسیه باید برای مردم ملموس باشد

وحید جلال‌زاده؛ نماینده مردم ارومیه: باید تلاش کنیم نتایج روابط اقتصادی فیمابین برای مردم دو کشور ملموس و محسوس باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با ابراز ناخرسندی از هم سطح نبودن حجم روابط و مبادلات اقتصادی و تجاری ایران با روابط سیاسی دو کشور افزوده است: پیش بینی می شود سال جاری عدد این مبادلات با رشد مثبت به ۷ میلیارد دلار برسد که قطعا با توجه به ظرفیت ها و نیازمندی های دو طرف عدد کوچکی محسوب می شود.

 

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین: ۷ هزار میلیارد تومان برای قانون جهش تولید مسکن تأمین شده است

صدیف بدری؛ نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اردبیل: دولت بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن به صندوق ملی مسکن پرداخت کرده است

   

نماینده مردم زنجان و طارم: بررسی بازار خودرو و دلایل افزایش قیمت خودرو 

مصطفی طاهری؛ رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی راهکارهای ساماندهی بازار خودرو در نشست امروز کمیسیون متبوعش خبر داده است.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل: نمی توان وضعیتی معیشتی دانشگاهیان را نادیده گرفت

ولی اسماعیلی؛ رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل: نمی توان وضعیتی معیشتی دانشگاهیان را نادیده گرفت و این بخش نیازمند توجه جدی وزارت علوم است. در حوزه معیشت اعضای هیات علمی باید تصمیمات و قوانینی تصویب شود که شاهد کاهش مشکلات این قشر و جلوگیری از فرار مغزها شویم.

 

توئیت مصطفی طاهری؛ رئیس کمیسیون صنایع و معادن در مجلس درباره ملاحظات پیوستن ایران به بریکس: الحاق ایران به گروه کشورهای بریکس زمانی معنادار خواهد بود که پیوندهای درهم تنیده اقتصادی و ژئوپلیتیکی میان ایران با این کشورها برقرار شود و میزان مبادلات اقتصادی و معاملات کلان با این کشورها گسترش یابد.

 

نماینده شبستر: چرا کارت اعتباری به مردم داده نمی شود؟

جعفر راستی؛ نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قرار بود بعد از ایجاد بستر مناسب ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود، خواستار تسریع در اعطای کارت اعتباری به مردم شده است.

 

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین: دولت مردمی چوب ندانم‌کاری‌ دولت‌های گذشته را می‌خورد

سید کاظم موسوی؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: رئیس جمهور شبانه‌روز برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کند اما دولت مردمی سیزدهم چوب اشتباهات و ندانم‌کاری‌ دولت‌های گذشته را می‌خورد.

 

نماینده اسفراین: سبک ارائه خودرو را قبول نداریم 

امان‌الله حسین پور؛  نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی: ما سبک ارائه خودرو را قبول نداریم چرا که فقط موقعیت دلال ها تغییر یافته و به بورس کوچ کرده اند لذا حتما باید کیفیت و قیمت خودرو اصلاح شود.

 

تکذیب دخالت یک نماینده مجلس در انتصابات استان 

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی؛ نماینده مردم تبریز ، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی هر گونه دخالت مستقیم در انتصابات مدیران استانی را از طرف یک نماینده مجلس تکذیب کرده و نقش استاندار را در این انتصاب ها کلیدی خوانده است: هر کسی از ظن خود شد یار من؛ من هم شایعات مطرح شده را شنیدم ولی با توجه به اینکه در مجلس مشغول بررسی بودجه هستیم زیاد فرصت برای بررسی چنین مواردی را ندارم.

 

نماینده مردم تبریز ، آذرشهر و اسکو: نرخ ارز در لایحه بودجه ۱۴۰۲ بین ۲۶ تا ۲۸ هزار تومان است

محمد حسین فرهنگی؛ نماینده مردم تبریز و آذر شهر در مجلس در پاسخ به این سوال که مبنای محاسباتی ارز در لایحه بودجه ۱۴۰۲ چه میزان است؟ گفته: امسال هم صحبت از ۲۶یا ۲۸ هزار تومان است. دولت مبنای محاسباتی را در لایحه بودجه 23 هزار تومان گذاشت. طبیعی است که هر چه کمتر از آن باشد قیمت ارز و درآمد دولت کاهش پیدا می کند.

 

نماینده ورزقان: ذخایر مس در کشور به گروگان گرفته شده است 

الهویردی دهقانی؛ نماینده مردم ورزقان در مجلس: با توجه به ذخایر عظیم مس در کشور که توسعه آن به فراموشی سپرده شده است و بیشتر از آهن و فولاد برای کشور ارزش اقتصادی و صنعتی دارد، اما متاسفانه تمام امورات صنعت مس کشور در شرکت متمرکز شده و گروگان گرفته شده است و توان شکوفایی ندارد.

 

نماینده مردم اردبیل: وزیران استعفا دهند

سیدکاظم موسوی؛ نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی: « اگر به جای برخی از اعضای کابینه دولت بودم از تریبون مجلس استعفا داده و کنار می‌رفتم.»

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=89920

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});