• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
5

اعطای تسهیلات برای نوسازی بافت فرسوده در هشترود

  • کد خبر : 90023
  • 08 دی 1401 - 16:00
اعطای تسهیلات برای نوسازی بافت فرسوده در هشترود
یاز اکو - شهردار هشترود از اعطای تسهیلات برای ساخت و ساز در بافت فرسوده این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی، مهدی پورصادق در جلسه شورای شهر هشترود گفت: ۳۰۰ میلیون تومان وام برای احداث ساختمان و ۵۰ میلیون تومان هم تا زمان احداث ساختمان برای اجاره واحد مسکونی به متقاضیان ساخت و ساز در بافت فرسوده شهری داده خواهد شد.

شهردار هشترود با بیان اینکه این شهر حدود ۳.۵ هکتار بافت فرسوده دارد گفت: مجوز احداث در مناطق فرسوده شهر بر اساس قوانین مربوط به بازآفرینی شهری رایگان صادر می‌شود تا ساختمان‌های ناپایدار این مناطق در برابر حوادث غیرطبیعی ایمن شود.

وی محله‌هایی چون «مار چشمه»، «سید دره‌سی»، «سیدلر کوچه‌سی» و «کَند اوستی» را جزو بافت فرسوده این شهر اعلام و بیان کرد: نوسازی خانه‌ها در این محله‌ها و زیرشاخه‌هایشان در اولویت قرار دارد و اهالی نیز از طریق اعمال تخفیف و مذاکره به نوسازی تشویق می‌شوند.

اعطای تسهیلات برای نوسازی بافت فرسوده در هشترودوی همچنین گفت: سند چشم انداز منطقه سیددره سی که از بافت های فرسوده شهر هشترود است در حال تنظیم است.

شهردار هشترود خواستار تجمیع گورستان های شهر هشترود شد و تصریح کرد: متاسفانه شهر هشترود با جمعیت ۲۵ هزار نفر دارای ۵ گورستان است و هیچ کدام هم متولی ندارد و بدون حصار کشی است.

پورصادق از جمع آوری وانت بارهای سطح شهر که باعث بروز ترافیک در برخی خیابان ها می شوند خبر داد و افزود: به زودی مکان‌هایی در سطح شهر برای وانتی ها ایجاد می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=90023

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});