• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی شد

  • کد خبر : 90040
  • 08 دی 1401 - 19:41
محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی شد
یاز اکو - در جلسه امروز هیات دولت، محمدرضا فرزین به عنوان رئیس کل بانک مرکزی معرفی شد تا بدین ترتیب علی صالح‌آبادی با کارنامه‌ای ناموفق از این سمت کنار گذاشته شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز، مصطفی قمری وفا، سخنگوی بانک مرکزی در صفحه توئیتر خود خبر از استعفای علی صالح‌آبادی و پذیرش این استعفا از سوی هیات دولت داده است. به این ترتیب صالح‌آبادی میز ریاست کل بانک مرکزی را در حالی به فرزین تحویل می‌دهد که بازار ارز با تلاطم بی‌سابقه‌ای روبروست و رشد شتابان قیمت دلار، تمامی بازارهای کالایی و سرمایه‌ای را با بحران جدی مواجه کرده است.

گفتنی است محمدرضا فرزین متولد ۱۳۴۴ اقتصاددان و دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی و مدیرعامل کنونی بانک ملی ایران است. وی همچنین مدیرعاملی بانک کارآفرین، عضویت در هیات مدیره بانک کشاورزی، معاون امور اقتصادی و دارایی وزارت اقتصاد از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱ و مدیرعاملی صندوق توسعه ملی را در کارنامه کاری خود دارد.

فرزین در دولت دهم دبیر ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها بود. وی به عنوان یکی از گزینه‌های تصدی وزارت اقتصاد در دولت رئیسی مطرح بود که برنامه اقتصادی دولت رئیسی را نیز پیش از انتخابات تهیه و تنظیم نموده است.

زمزمه‌های ریاست او بر بانک مرکزی پس از آن قوت گرفت که سیاست‌های علی صالح‌آبادی رئیس وقت بانک مرکزی برای بهبود وضعیت اقتصادی و به ویژه کنترل تورم و قیمت دلار با شکست مواجه شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=90040

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});