• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

پایانه غربی خط یک قطارشهری تبریز آماده بهره برداری است

  • کد خبر : 90399
  • 12 دی 1401 - 13:30
پایانه غربی خط یک قطارشهری تبریز آماده بهره برداری است
یاز اکو - معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز با اعلام اینکه پایانه لاله خط یک قطارشهری تبریز آماده بهره برداری است، گفت: امروز ۲ رام قطار برای بهره برداری اولیه وارد این پایانه شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، یعقوب وحیدکیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه هم اکنون به همت و پیگیری های متعدد ماه‌های اخیر عوامل اجرایی، این پایانه آماده بهره‌برداری اولیه است، افزود: معمولا در ابتدا و انتهای خطوط قطارشهری، فضاهایی با عنوان دپو یا پایانه و تعمیرگاه برای انجام فعالیت‌های تعمیر، پارک قطارها، شست‌وشو، انجام تست‌های ایمنی، اعزام قطار به خط و غیره در نظر گرفته می‌شود که بر همین اساس در ابتدا و انتهای خط یک قطارشهری تبریز فضاهای پایانه (ائل‌گلی و لاله) لحاظ شده است.

وی اظهار داشت: پایانه ائل‌گلی به مساحت حدود ۵.۷ هکتار از سال ۱۳۹۴ مورد بهره‌برداری قرار می گیرد و پایانه لاله با ۱۴ هکتار دارای فضایی به مراتب بزرگتر از دپوی ائل گلی است.

محدودیت موجود در دپوی ائل‌گلی برای پارک قطارها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز با اشاره به محدودیت موجود در دپوی ائل‌گلی برای پارک قطارها، گفت: با آماده‌سازی پایانه لاله، این محدودیت‌ها رفع می شود چرا که این پایانه ظرفیت گنجایش ۲۰ رام قطار ( ۱۰۰ دستگاه واگن) را دارد.

وحیدکیا، ادامه داد: با اتمام پایانه لاله، اعزام قطارهای فاز سوم (ایستگاه میدان کهن تا شهرک نور لاله) از این پایانه انجام می شود و قبلا اعزام و پذیرش قطار از دپوی ائل‌گلی انجام می‌شد.

وی یادآوری کرد: با بهره‌برداری از پایانه لاله، قطارهای فاز سوم به انضمام تمامی کارهای مربوط به تعمیرات سنگین، توقفگاه و سالن بازدید روزانه، سالن پارک و تعمیرات درزین، خط تراش چرخ واگن‌ها، انبار مرکزی و انبار غیرصنعتی، سالن تعمیرات زیربنایی، ساختمان سیگنالینگ و مخابرات، ساختمان ماشین امداد و نجات، باند فرود هلیکوپتر (بالگرد)، ساختمان پست برق، ساختمان اداری، خط تست و خط لوپ برای سر و ته کردن قطار در این پایانه انجام می‌ شود.

وحیدکیا، با اشاره به احداث ساختمان و فضای مرکز آموزش سازمان قطار شهری تبریز در پایانه لاله، افزود: این مرکز با مساحت ۹۳۰ مترمربع با داشتن دستگاه سیمولاتور از منحصر به فردترین مراکز آموزشی مترو در ایران است.

وی افزود: این مرکز دارای ۲ طبقه و ۹ اتاق بوده و بیش از ۲ میلیون و ۴۸۰ هزار یورو برای خرید و راه اندازی دستگاه سیمولاتور و ۲ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان برای احداث ساختمان و غیره هزینه شده و به بهره‌برداری رسیده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=90399

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});