• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

صادرات ریلی به ترکیه ۳۸ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 90420
  • 12 دی 1401 - 16:00
صادرات ریلی به ترکیه ۳۸ درصد افزایش یافت
یاز اکو - مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: در ۹ ماه سال جاری ۲۷۵ هزار و ۲۱۱ تن بار از طریق حمل و نقل ریلی این منطقه به ترکیه صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمدرضا قربانی، روز دوشنبه عمده اقلام صادراتی حمل شده در این منطقه را شیشه فرآوری شده، محصولات نهایی حوزه آهن آلات، مواد پتروشیمی، صنایع غذایی مانند شیرینی و شکلات اعلام کرد .

وی اظهار داشت: در این بازه زمانی ۵۸۸ هزار و ۵۷۲ تن حمل و نقل بین المللی در منطقه آذربایجان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافته است.

قربانی خاطرنشان کرد: میزان حمل و نقل بین المللی در ۹ ماه سال گذشته ۵۱۲ هزار و ۸۳۸ تن بود.

مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان، کل بار جابجا شده در ۹ ماه امسال از طریق خطوط ریلی راه آهن این منطقه را یک میلیون و ۱۴۳ هزار تن اعلام کرد و گفت: این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

قربانی، با اشاره به افزایش ۹۵ درصدی میزان بار تخلیه شده در این اداره کل، ادامه داد: در طی این مدت ۶۲۶ هزار و ۴۲۰ تن بار تخلیه شده است در حالی که میزان بار تخلیه شده در این اداره کل در سال گذشته ۳۲۱ هزار و ۵۲۵ هزار تن بود.

افزایش ۸۸ درصدی جابجایی مسافر از طریق ناوگان ریلی منطقه آذربایجان

وی یادآوری کرد: در ۹ ماه سال جاری یک میلیون و ۷۲۷ هزار و ۱۲۳ مسافر از طریق حمل و نقل ریلی در این منطقه جابجا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۹۱۹ هزار و ۸۵۲ نفر بود، ۸۸ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: از کل مسافران جابجا شده در این منطقه، ۳۷۳ هزار و ۱۰۱ نفر از طریق قطارهای حومه ای و یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۲۲ نفر از طریق قطارهای بین شهری جابجا شده اند.

قربانی افزود: در ۹ ماه امسال میزان جابجایی مسافر در قطارهای حومه ای حدود ۳.۸ برابر و قطارهای بین شهری حدود ۶۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است .

وی یادآوری کرد: تعداد مسافر جابجا شده در قطارهای حومه ای منطقه آذربایجان در مدت مشابه سال قبل ۷۶ هزار و ۹۵۷ نفر و تعداد مسافر جابجا شده در قطارهای بین شهری ۸۴۲ هزار و ۸۹۵ نفر بودند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=90420

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});