• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش معدن آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 133358
  • 19 بهمن 1402 - 13:00
یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش معدن آذربایجان شرقی
یازاکو - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به روند رو به افزایش سرمایه‌گذاری در بخش معدن استان گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۳۸ فقره پروانه بهره‌برداری از معادن جدید با میزان سرمایه‌گذاری یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، محمد جعفر عظمائی روز جمعه افزود: بر این اساس، اشتغال بیش از ۱۵۰ نفر در بخش معدن فراهم شده است که در مجموع پنج هزار نفر و ۱۰۰ نفر در بخش معدن استان اشتغال دارند.

وی ادامه داد: امسال ۷۳ فقره پروانه اکتشاف معدن با مساحت یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع صادر شده که نسبت به مدت مشابه حدود سه برابر افزایش داشته است.

عظمایی گفت: این موضوع نشان دهنده افزایش فعالیت های پی‌جویی و اکتشاف برای توسعه و تکمیل زنجیره معادن در آذربایجان شرقی است.

وی با بیان اینکه امسال ۲۱ فقره گواهی کشف معدن با مساحت حدود ۹۸ کیلومتر مربع صادر شده است، اظهار کرد: رشد ۲ برابری در مساحت نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان‌دهنده افزایش علاقه‌مندی برای توسعه فعالیت های معدنی در استان است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین از احیا و فعال سازی ۳۰ معدن در ۹ ماه امسال خبر داد و افزود: امسال حدود ۱.۵ همت (۱۰ هزار میلیارد ریال) حقوق دولتی معادن وصول شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=133358

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});