• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

چرا سهامداران خرد بلاتکلیف هستند؟ / ریسک سرمایه گذاری در کدام صنایع کمتر است؟

  • کد خبر : 43177
  • 30 آذر 1400 - 18:00
چرا سهامداران خرد بلاتکلیف هستند؟ / ریسک سرمایه گذاری در کدام صنایع کمتر است؟
یاز اکو - مسئله انتخاب سهم‌های مختلف برای خرید و یا تصمیم برای فروش سهام، بیش از پیش سهامداران را درگیر کرده است. در چنین شرایطی که بازار در روندی رکودی دست و پا می‌زند و نتیجه‌ای هم در مذاکرات حاصل نشده، خرید و فروش در کدام صنایع به نفع سهامداران خواهد بود؟

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اقتصاد آنلاین، امروز شاخص کل با رشد ۱۰هزار واحدی در محدوده یک میلیون و ۳۰۱هزار واحد قرار گرفت و حدود ۱۱۰میلیارد تومان، خروج پول حقیقی در بازار به ثبت رسید. این در حالی است که، عده‌ای از کارشناسان معتقدند در چنین وضعیتی، صنعت غذایی یکی از صنایع پیشرو در بازار سهام باشد.

امید پورمحمود، کارشناس و فعال بازار سرمایه روند معاملات بازار را بررسی کرد و گفت: با توجه به اینکه نوسانات زیادی را در بازار سهام شاهد بودیم، بازار روند نسبتا خوبی داشت. فشار فروش سهام کاهش یافت و شاخص‌کل بازار و شاخص هم‌وزن وضعیت خوبی داشتند.

وی افزود: می‌توان نسبت به روزهای آینده امیدوار بود؛ از لحاظ ارزش معاملات که رقم دو هزار و ۵۸۰میلیارد تومان را ثبت کرد، می‌توان گفت همچنان ارزش معاملات در روند رکودی و فرسایشی خود باقی مانده است. در معاملات امروز حقوقی‌ها تحرکات مثبتی داشتند و حدود ۱۱۰میلیارد تومان نقدینگی توسط آنها وارد بازار شد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در مجموع بازار اعتماد سهامداران را به‌دست نیاورده و همچنان تعداد فروشنده در بازار زیاد است. همچنین انگیزه‌ای هم برای ورود نقدینگی در بازار وجود ندارد. با توجه به تورم و گرانی که در مواد غذایی وجود دارد؛ صنعت غذایی می‌تواند یکی از صنایع پیش‌رو در بازار سهام باشد. همچنین به‌نظر می‌رسد، محصولات فلزی نیز شرایط مطلوبی در آینده داشته باشند.

پورمحمود با اشاره به ادامه‌دار شدن مذاکرات برجام و حاصل نشدن نتیجه‌ای در زمینه مذاکرات اتمی گفت: با توجه به شرایطی که در روند مذاکرات وجود دارد، سرمایه‌گذاری در بانکی‌ها و خودرویی‌ها ریسک بالایی دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=43177

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});