• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی:

جهاد تبیین بزرگترین رسالت امروز مدافعان انقلاب است/جریان توطئه افزایش نرخ ارز در کشور

  • کد خبر : 67756
  • 03 تیر 1401 - 13:00
جهاد تبیین بزرگترین رسالت امروز مدافعان انقلاب است/جریان توطئه افزایش نرخ ارز در کشور
یاز اکو - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد تبیین بزرگترین رسالت امروز حامیان و مدافعان انقلاب بوده و حتی جا دارد که حاضر به شهادت در این عرصه باشیم چرا که ما از تلاش، جهاد و فداکاری‌های بیش از ۴۰ سال انقلاب اسلامی دفاع می‌کنیم.

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، دوم تیرماه در همایش جهاد تبیین که در محل سینما قدس تبریز برگزار شد، با بیان این‌که جهاد تبیین، عملی دشوار بوده و ما باید با تمام سختی‌ها از انقلاب اسلامی دفاع کنیم، افزود: متاسفانه مقوله سیاه نمایی در جامعه امروز یک اصل شده و فضای مجازی پر از سیاه نمایی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، وی با بیان این‌که افزایش نرخ ارز تا بیش از ۳۰ هزار تومان یک برنامه و توطئه بود، افزود: برنامه داشتند که نرخ ارز را با ایجاد فضای روانی در جامعه تا ۴۰ هزار تومان بالا ببرند در حالی که در واقعیت با نبود ارز در داخل کشور و یا کاهش ارزش پول مواجه نبودیم بلکه ایجاد چنین شرایطی فقط به شکل تصنعی ایجاد شده بود.

وی در خصوص نحوه اجرای این توطئه، ادامه داد: تلاش برای امضای قطعنامه شورای حکام علیه ایران در آن زمان، بستری را فراهم کرد تا نرخ ارز را بالا ببرند اما در این راستا حجت الاسلام رئیسی با ولادیمر پوتین صحبت کرد و هشدار داد که اگر این قطعنامه صادر شود، جور دیگری عمل خواهیم کرد و پس از آن بود که در تایید قطعنامه وقفه ایجاد شد.

میرتاج الدینی با بیان این‌که قطع دوربین‌های آژانس انرژی اتمی در ساختارهای هسته‌ای کشور، توطئه کنندگان علیه ایران را به تکاپو انداخت، اظهار کرد: با هر اقدام آن‌ها، ما به جای عقب نشینی اقدام دیگری انجام دادیم.

وی با اشاره به روزهایی که وزیر امور خارجه در پاکستان حضور داشت، ادامه داد: وزیر امور خارجه آمریکا در آن روزها، پنج بار با وزیر امور خارجه پاکستان تماس گرفت تا از طریق وی به وزیر امور خارجه ایران بگوید که دوربین‌ها را قطع نکنیم.

وی با تاکید بر این‌که ما برای جلوگیری از فشار توطئه کنندگان، به مسیر خود ادامه می‌دهیم، اظهار کرد: فعالیت کانال‌های فردایی از دیگر اقدامات توطئنه کنندگان برای افزایش نرخ ارز در کشور بود و در این راستا تعداد ۱۲۰ نفر ادمین این کانال‌ها شناسایی شده است. این ادمین‌ها که در خانه می‌نشستند، کارشان اعلام نرخ جدید ارز هر ساعت یک بار بود.

وی افزود: برخی از این ادمین‌ها در ترکیه و سایر کشورها و بیشتر در ایران حضور داشتند که نیروهای اطلاعاتی، سپاه و بانک‌ مرکزی توانستند طی یک هفته جلسه، این‌ کانال‌ها را شناسایی کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که برخی توطئه‌ها در خارج از کشور بوده و قیمت ارز ایران را در کشورهای افغانستان، عراق و حوزه خلیج فارس تعیین می‌کردند، گفت: برنامه ریزی می‌کردند تا برای معاملات در این کشورها، ارز از کشور به دست خودمان صادر شود و حتی در یک روز به اندازه بیش از ۵۰ میلیارد تومان پول ایران برای خرید و فروش از کشور خارج و سپس وارد شد و حتی روز بعد این مبلغ به ۱۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی خاطرنشان کرد: در راستای جلوگیری از این توطئه، اجازه داده شد تا ارز صادراتی در داخل به نرخ توافقی فروخته شود.

وی با تاکید بر این‌که ما در دوران افزایش نرخ ارز، کمبود ارز نداشتیم، گفت: اکنون شرکت پتروشیمی آماده است تا بین ۲۵۰ الی ۳۰۰ میلیون دلار ارز به متقاضیان بدهد در حالی که با خنثی سازی توطئه قبلی، این شرکت حتی اذعان می‌کند که دیگر متقاضی برای خرید ارز وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=67756

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});