• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
1

هزینه کرد سه هزار میلیارد تومانی برای ساخت خط آهن بستان آباد- تبریز

  • کد خبر : 102552
  • 01 اردیبهشت 1402 - 17:30
هزینه کرد سه هزار میلیارد تومانی برای ساخت خط آهن بستان آباد- تبریز
یاز اکو - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به هزینه کرد سه هزار میلیارد تومانی برای ساخت و تکمیل خط آهن میانه-تبریز در حد فاصل بستان آباد تا ایستگاه خاوران، گفت: یک هزار میلیارد تومان از این رقم در دولت سیزدهم هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، خیرالله خادمی در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: خوشبختانه همه اقدامات لازم برای تکمیل خط آهن و ایستگاه آن در شهرک خاوران انجام گرفته و آماده افتتاح توسط مقام‌های ارشد کشوری است.

وی اضافه کرد: طرح دو خطه راه آهن میانه-تبربز قابلیت حرکت قطار تا سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت را دارد و با بهره برداری از آن زمان تردد ریلی بین تبریز و تهران چهار ساعت کوتاه می شود و ارزش این خط آهن در حدفاصل بستان آباد تا ایستگاه خاوران به قیمت روز هفت هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه طرح‌های زیرساختی مهمی در حوزه راه آذربایجان شرقی در دست اجراست، بیان کرد: ۲۴ کیلومتر ابتدایی آزادراه تبریز-بازرگان در حد فاصل صوفیان- تبریز تا پایان خرداد ماه سال جاری افتتاح می شود.

وی ادامه داد: همچنین تلاش می کنیم ۴۸ کیلومتر از بزرگراه مراغه -هشترود نیز تا پایان آبان ماه امسال به بهره برداری برسد.

استاندار آذربایجان‌شرقی هم در این دیدار با بیان اینکه آزادراه پیامبر اعظم (زنجان-تبربز) تاکنون تحویل داده نشده است، گفت: این در حالی است که تحویل این آزادراه به وزارت راه و شهرسازی مصوبه دولت در سفر استانی بوده است.

عابدین خرّم، تاکید کرد: بزرگراه میانه-سرچم از سمت آذربایجان‌شرقی لازم است، تدابیری برای سرعت بخشیدن در اجرای این طرح راه گرفته شود.

وی با بیان اینکه احداث کمربندی دوم تبریز در جنوب این کلانشهر نفس ترافیکی تبریز را باز می‌کند، افزود: عملیات اجرایی کمربندی شهر ایلخچی به جد در حال انجام است و تا پایان فصل کاری امسال و با تخصیص سه هزار تن قیر پایان می یابد.

وی همچنین با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز تکمیل بزرگراه ورزقان-نوردوز آماده است، خاطرنشان کرد: لازم است اهتمام ویژه‌ای به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برای تسریع در شروع عملیات اجرایی این کریدور بین‌المللی نشان داده شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=102552

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});