• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

علت سرازیر شدن گردشگران روسی به جمهوری آذربایجان

  • کد خبر : 90581
  • 14 دی 1401 - 8:30
علت سرازیر شدن گردشگران روسی به جمهوری آذربایجان
یاز اکو- بر اساس آمار رسمی در ۱۱ ماه سال گذشته یک میلیون و ۴۵۸ هزار و ۷۸۶ گردشگر به جمهوری آذربایجان سفر کرده اند. اگرچه ترکیه تا سال های اخیر رتبه اول را در بین گردشگرانی که به آذربایجان سفر می کردند را به خود اختصاص می داد، سال گذشته بیشترین تعداد گردشگر ورودی خارجی از روسیه بوده است. در طی مدت مشابه سال گذشته ۴۰۳ هزار و ۹۵ گردشگر از روسیه به آذربایجان وارد شده اند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از بیزیم مدیا، مظفر آقاکریموف عضو انجمن گردشگری جمهوری آذربایجان گفت که جنگ اوکراین و بسته شدن بازار اروپا به روی روسیه باعث شده است که گردشگران این کشور در سفرهای خارجی خود به آذربایجان روی بیاورند.

آقاکریموف افزود: گردشگران روسی همیشه به آذربایجان علاقه نشان داده اند. با توجه به شرایط کنونی که روسیه تحت تحریم های غرب قرار دارد. به همین دلیل گردشگران این کشور همسایه نمی توانند به اروپا و آمریکا سفر کنند. به همین دلیل گردشگران روسی ترجیح می دهند مقاصد دیگری را انتخاب کنند و آذربایجان یکی از کشورهای پیشرو در بین کشورهایی است که انتخاب می کنند. مهمان نوازی مردم آذربایجان و زیرساخت های ایجاد شده در آذربایجان آنها را ترغیب می کند که در انتخاب مقصد برای سفر و تفریح جمهوری آذربایجان را ترجیح دهند.

این روند باعث می شود فکر کنیم که امسال نیز تعداد گردشگران روسیه افزایش خواهد یافت و کشور همسایه همچنان برتری خود را در بین کسانی که برای استراحت به آذربایجان می آیند حفظ خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=90581

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});