• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
1

صادرات لیر ترکیه در سال ۲۰۲۲ از ۱۲۹ میلیارد لیر فراتر رفت

  • کد خبر : 90743
  • 16 دی 1401 - 21:00
صادرات لیر ترکیه در سال ۲۰۲۲ از ۱۲۹ میلیارد لیر فراتر رفت
یازاکو - صادرات لیر ترکیه نسبت به سال قبل 93 درصد افزایش یافت و در سال گذشته به 129 میلیارد و 91 میلیون لیر رسید.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو؛ صادرات لیر ترکیه نسبت به سال قبل ۹۳ درصد افزایش یافت و در سال گذشته به ۱۲۹ میلیارد و ۹۱ میلیون لیر رسید.

 به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تی آر تی خبربر اساس داده‌های وزارت بازرگانی ، کل صادرات در سال با ۱۲٫۹ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۲۵۴ میلیارد و ۲۱۰ میلیون دلار و واردات با ۳۴٫۳ درصد افزایش به ۳۶۴ میلیارد و ۳۹۵ میلیون دلار رسید .

این ارزش صادرات به عنوان بالاترین داده در تاریخ جمهوری ثبت شد. 

حجم تجارت خارجی در همین مدت با ۲۴٫۶ درصد افزایش به ۶۱۸ میلیارد و ۶۰۵ میلیون دلار رسید.

به موازات افزایش حجم تجارت خارجی ترکیه، تجارت با لیر ترکیه در سال گذشته روند صعودی خود را ادامه داد.

صادرات ۶۰ استان در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت

در دی ماه سال گذشته صادرات با لیر ترکیه ۷ میلیارد و ۲۰ میلیون لیر، واردات ۱۲ میلیارد و ۱۳۵ میلیون لیر و حجم تجارت خارجی به ۱۹ میلیارد و ۱۵۴ میلیون لیر افزایش یافت. در این رده، صادرات ۸ میلیارد و ۵۷۱ میلیون لیر، واردات ۱۳ میلیارد و ۵۱۴ میلیون لیر و حجم تجارت خارجی ۲۲ میلیارد و ۸۵ میلیون لیر در بهمن ۱۳۹۱ بوده است. در ماه مارس صادرات ۹ میلیارد و ۲۸۴ میلیون لیره، واردات ۱۷ میلیارد و ۱۵۷ میلیون لیره و حجم تجارت خارجی ۲۶ میلیارد و ۴۴۱ میلیون لیره محاسبه شده است.

در آوریل ۲۰۲۲، صادرات لیر ترکیه به ۸ میلیارد و ۴۲۵ میلیون لیر، واردات ۱۷ میلیارد و ۵۹۰ میلیون لیر و حجم تجارت خارجی به ۲۶ میلیارد و ۱۵ میلیون لیر رسید. در اردیبهشت ماه صادرات در این گروه ۷ میلیارد و ۴۴۳ میلیون لیر، واردات ۱۹ میلیارد و ۹۲ میلیون لیر و حجم تجارت ۲۶ میلیارد و ۵۳۵ میلیون لیر بوده است.

صادرات لیر ترکیه در ماه سپتامبر به بالاترین میزان خود رسید

صادرات با لیر ترکیه در خرداد ماه سال گذشته به ۹ میلیارد و ۹۳۰ میلیون لیر و واردات به ۲۲ میلیارد و ۲۸۸ میلیون لیر رسید. حجم تجارت خارجی در خردادماه ۳۲ میلیارد و ۲۱۸ میلیون لیره محاسبه شد. در حالی که میزان صادرات در تیرماه به ۷ میلیارد و ۹۴۵ میلیون لیر و واردات به ۱۸ میلیارد و ۵۷۷ میلیون لیر رسید، حجم تجارت خارجی نیز ۲۶ میلیارد و ۵۲۳ میلیون لیره ثبت شد.

صادرات با لیر ترکیه ۱۰ میلیارد و ۳۴۷ میلیون لیر و واردات ۲۳ میلیارد و ۸۲۲ میلیون لیر در مرداد ماه بوده است. حجم تجارت خارجی در این مدت ۳۴ میلیارد و ۱۶۹ میلیون لیره تعیین شد.

صادرات در سپتامبر به ۱۶ میلیارد و ۲۰ میلیون لیر رسید. این مبلغ به عنوان بالاترین رقم انتشار در طول سال مورد توجه قرار گرفت. در این مدت در حالی که واردات با لیر ترکیه ۲۸ میلیارد و ۶۶ میلیون لیر بوده، حجم تجارت خارجی نیز ۴۴ میلیارد و ۸۶ میلیون لیر بوده است.

در اکتبر ۲۰۲۲، صادرات به لیر ترکیه ۱۳ میلیارد و ۹ میلیون لیر، واردات ۲۶ میلیارد و ۹۰۵ میلیون لیر و حجم تجارت خارجی در این ماه ۳۹ میلیارد و ۹۱۴ میلیون لیر بوده است.

تعداد کشورها و مناطقی که لیر ترکیه به آنها صادر می شود به ۱۹۷ کشور رسیده است

در حالی که صادرات با لیر ترکیه در آبان ماه ۱۵ میلیارد و ۶۶۴ میلیون لیر، واردات ۳۵ میلیارد و ۶۷۰ میلیون لیر و حجم تجارت خارجی ۵۱ میلیارد و ۳۳۴ میلیون لیر بوده است.

در آذرماه سال گذشته میزان صادرات به لیر ترکیه ۱۵ میلیارد و ۴۳۲ میلیون لیر تعیین شد. در این مدت واردات ۳۴ میلیارد و ۴۶۱ میلیون لیر و حجم تجارت خارجی ۴۹ میلیارد و ۸۹۴ میلیون لیر به ثبت رسیده است.

صادرات به لیر ترکیه در سال گذشته به ۱۹۷ کشور و منطقه رسید

در کل سال گذشته صادرات لیر ترکیه با ۹۳ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۱۲۹ میلیارد و ۹۱ میلیون لیر رسید. واردات در این مدت به ۲۶۹ میلیارد و ۲۷۷ میلیون لیر رسید. حجم تجارت خارجی با لیر ترکیه با ۱۱۸ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۳۹۸ میلیارد و ۳۶۷ میلیون لیر رسید.

تعداد کشورها و مناطقی که لیر ترکیه به آنها صادر می شود تا سال گذشته به ۱۹۷ رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=90743

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});