• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
1

برفروبی ۵۵۰۰ کیلومتر از راه‌های آذربایجان شرقی/تمام مسیرها باز هستند

  • کد خبر : 91170
  • 19 دی 1401 - 13:15
برفروبی ۵۵۰۰ کیلومتر از راه‌های آذربایجان شرقی/تمام مسیرها باز هستند
یاز اکو - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: اکیپ‌های راهداری استان، ۵۵۰۰ کیلومتر باند از راه‌های استان را برفروبی و نمک و شن پاشی کردند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، اورجعلی علیزاده، دوشنبه، ۱۹ دیماه، در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: در عملیات راهداری زمستانی دو روز اخیر در کلیه محورهای استان، ۱۶۰۰تن مخلوط شن و نمک مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بیشترین میزان برف روبی در محورهای آزادراه تبریز- زنجان، بستان آباد، چاراویماق، اهر، سراب و سه راهی اهر انجام گرفته و اکنون کلیه راه‌های شریانی، اصلی و فرعی استان باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد.

وی ادامه داد: در این مدت تعداد ۳۰۰ راه روستایی نیز برف روبی شده و حدود ۱۰ درصد از راه‌های روستایی در ارتفاعات شهرستان‌های هشترود، بستان آباد، چاراویماق، سراب، مراغه و اهر بسته است که با تلاش همکاران در حال بازگشایی هستند.

علیزاده افزود: طی این مدت کمک رسانی به تعداد ۴۲ خودرو نیز انجام شده است.

وجود ۳۸ نقطه برفگیر در استان

وی، راه‌های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر و تعداد نقاط کوهستانی برف گیر استان را ۳۸ نقطه برشمرد و گفت: اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه همکاران و به کارگیری کلیه امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت‌های راهداری به ویژه در محورهای پرتردد نسبت خدمات رسانی به مترددین جاده‌ها اقدام خواهد کرد.

وی هم‌چنین از آماده سازی و تجهیز راهدارخانه‌ها در محورهای اصلی و فرعی جهت امدادرسانی و خدمات به موقع به مسافران و کاربران راه‌ها و همکاری و تعامل با مسئولان استانی و شهرستانی، نیروهای انتظامی، پلیس راه، هلال احمر و سایر نیروهای امدادی برای افزایش ایمنی عبورومرور دراین ایام خبرداد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی هم‌چنین به پاسخگویی ۲۴ ساعته به هموطنان از طریق تلفن گویای ۱۴۱ درخصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب وهوایی اشاره کرد و افزود: ترددکنندگان جاده‌ها هم‌چنین می‌توانند از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده‌ها استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=91170

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});