• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

محور مذاکرات سه جانبه روسای مجالس ایران، ترکیه و آذربایجان چه بود؟

  • کد خبر : 91334
  • 21 دی 1401 - 9:15
محور مذاکرات سه جانبه روسای مجالس ایران، ترکیه و آذربایجان چه بود؟
یاز اکو - در چارچوب سیزدهمین نشست عمومی مجمع پارلمانی آسیا که در آنتالیای ترکیه برگزار شد، نشست سه جانبه روسای مجالس آذربایجان، ترکیه و ایران برگزار شد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اوخو، اداره مطبوعات و روابط عمومی مجلس ملی آذربایجان در این باره اطلاعاتی را منتشر کرد.

در این نشست سه جانبه بر مباحث انجام شده در سیزدهمین جلسه مجمع پارلمانی آسیا تاکید شده و بر اهمیت این رویدادها در جهت بهره مندی از امکانات دیپلماسی پارلمانی مورد توجه قرار گرفت. همچنین بر نقش تاثیرگذار نشست روسای مجالس سه کشور در روابط بین نهادهای مقننه مورد توجه قرار گرفت.

در ادامه در خصوص وضعیت کنونی منطقه، همکاری در حوزه انرژی، اهمیت گسترش ارتباطات و نقش مهم پروژه های انرژی و حمل و نقل در توسعه کلی منطقه مباحثی بیان شد. تاکید شد در برهه کنونی باید از رفتارهایی که به ثبات و تنش در منطقه آسیب می زند خودداری کرد و اقداماتی را انجام داد که موجب گسترش همکاری ها شود.

خاطرنشان شد که پس از آزادسازی اراضی آذربایجان از اشغال ۳۰ ساله ارامنه، فرصت های جدیدی در منطقه به وجود آمده است و اهمیت امضای توافقنامه صلح برای تضمین ثبات و امنیت دائمی در منطقه بار دیگر مورد توجه قرار گرفت.

در این دیدار درباره سایر موضوعات مورد علاقه طرفین نیز تبادل نظر صورت گرفت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=91334

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});