• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8
شهردار منطقه ۶:

توسعه غرب تبریز مغفول مانده است

  • کد خبر : 9145
  • 11 فروردین 1400 - 9:05
توسعه غرب تبریز مغفول مانده است
یاز اکو- شهردار منطقه ۶ تبریز گفت: با وجود بسترها و امکانات خوبی که در غرب این شهر وجود دارد، توسعه خوبی در این منطقه انجام نشده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، حسین عالی باف در بازدید از یکی از شهرک های مسکونی در حال احداث در این منطقه با اشاره به شناخت خود از ساختار غرب تبریز، گفت: با وجود آن‌که منطقه غرب تبریز یک منطقه صنعتی و کارگاهی است ولی کارگران و کارکنان این منطقه روزانه با صرف زمان زیادی و اغلب از شهر جدید سهند به محل کار خود می‌آیند، این در حالی است که در کشورهای اروپایی در نزدیکی مناطق صنعتی، شهرک‌های مسکونی احداث می‌کنند تا کارگران دغدغه‌ای از نظر رفت و آمد روزانه به محل کار خود نداشته باشند که شهرک مسکونی صیاد شیرازی نیر با زیرساخت‌های مناسب به خوبی می‌تواند این مشکل را رفع کند.

وی توسعه غرب شهر تبریز از جمله شهرک مسکونی صیاد شیرازی را از اولویت‌های شهرداری خواند و گفت: با حمایت شهردار کلانشهر تبریز آسفالت ریزی ورودی این شهرک انجام شد و شهرک صیاد شیرازی به یکی از موفق ترین پروژه‌های شهری تبریز تبدیل خواهد شد.

وی با بیان این‌که با تعیین کاربری‌ها و تحویل آن، شهرداری تبریز برنامه‌های مختلفی را برای توسعه این شهرک مدنظر دارد، افزود: در این راستا در محدوده جاده مرند در مسیر شهرک صیاد شیرازی تا جاده زبرلو، فضای سبز توری با درخت به طول چهار کیلومتر در دستور قرار گرفته و در مسیر کنارگذر غربی تبریز نیز ایجاد فضای سبز در برنامه شهرداری منطقه است.

شهردار منطقه ۶ تبریز نیز با قدردانی از تلاش‌های شرکت تعاونی مسکن کارگران صنوف مشاغل آزاد مشمولان تامین اجتماعی تبریز در برنامه ریزی برای توسعه این شهرک، اظهار کرد: همگام با اهداف پیش بینی شده از سوی مقام معظم رهبری برای سال ۱۴۰۰ تلاش خواهیم کرد تا با رفع موانع، تولید مسکن را که یکی از نیازهای اساسی جامعه است، توسعه دهیم.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تبریز هم اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده، طرح جامع این شهرک مسکونی با حمایت شهردار تبریز به تصویب کمیسیون ماده پنج رسیده و اکنون مرحله دوم آماده سازی این ‌شهرک مسکونی اجرا می شود.

کریم صادق زاده با قدردانی از شهردار منطقه ۶ تبریز برای توسعه این شهرک و رفع موانع توسعه آن، گفت: شرکت تعاونی مسکن کارگران صنوف مشاغل آزاد مشمولان تامین اجتماعی تبریز و هیات امنای این شهرک، دلسوزانه پیگیر پیشبرد برنامه‌های آن هستند که امیدواریم آبادانی ‌شهرک صیاد شیرازی با سرعت به پیش برود.

وی با بیان این‌که با آغاز مرحله دوم آماده سازی ‌شهرک صیاد شیرازی، زمینه سرمایه گذاری در آن به خوبی فراهم شده است، افزود: این اقدامات نشان می‌دهد که توسعه شهرک مسکونی غرب تبریز مورد توجه مسئولان است.

صادق زاده با بیان این‌که شهرک صیاد شیرازی در یک منطقه خوش آب و هوا برای سکونت قرار دارد، خاطرنشان کرد: اکنون بستر خرید و فروش اراضی این شهرک نیز طبق مقررات فراهم شده است و خیران نیز برای کارهای زیر بنایی مرتبط با کاربردهای آموزشی و درمانی در این شهرک اعلام آمادگی کرده‌اند. 

وی بر ضرورت تعیین کاربری‌های این شهرک تاکید کرد و گفت: شهرک صیاد شیرازی که در حوزه شهرداری منطقه شش تبربز قرار دارد و در صورت واگذاری کاربرهای عمومی و تحویل آن به شهرداری این منطقه، برنامه‌های جامعی برای توسعه آن مدنظر است، در نخستین گام نیز آسفالت ریزی ورودی این شهرک خیابان ۳۵ متری انجام شد.

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن کارگران صنوف مشاغل آزاد مشمولان تامین اجتماعی تبریز نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این شرکت و هم‌چنین نحوه اجرای آماده سازی فاز دوم شهرک صیاد شیرازی، اظهار کرد: ایجاد بیش از ۹۵۰ واحد مسکونی تک واحدی و هم‌چنین قطعات آپارتمانی در فاز دوم شهرک صیاد شیرازی پیش بینی شده است.

فرامرززاده توسعه زیرساخت‌های لازم در بخش‌های مختلف و رفع موانع در حوزه‌های زیربنایی را برای توسعه این شهرک ضروری خواند و گفت: پیمانکار عملیات آماده سازی مرحله دوم شهرک صیاد شیرازی به سرعت اجرای این طرح را به پیش برده و نظارت بر فعالیت آن انجام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=9145

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});