• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان در احداث نیروگاه زباله‌سوز تبریز

  • کد خبر : 43558
  • 03 دی 1400 - 14:30
بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان در احداث نیروگاه زباله‌سوز تبریز
یاز اکو - شهردار تبریز گفت: در بحث احداث نیروگاه زباله‌سوز تبریز از اساتید دانشگاه علوم پزشکی و کارشناسان محیط زیست دعوت کرده‌ایم تا نیازسنجی و امکان‌سنجی لازم انجام شود که اگر به نتیجه‌ای برسیم قطعا از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه دعوت خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، عباس رنجبر در جلسه بررسی کارشناسی احداث نیروگاه زباله‌سوز تبریز با اشاره به تفاهم‌نامه شهرداری با شرکتی فرانسوی اظهار کرد: در گذشته تفاهم‌نامه‌ای با شرکت فرانسوی در رابطه با نصب زباله سوز و تولید برق از زباله منعقد شده است که در حال بررسی بوده و هنوز به مرحله قرارداد نرسیده است.

وی افزود: این مسئله در کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر نیز مطرح شده و پیشنهاد جدیدی از سوی شرکت دیگری ارائه شده است که هزینه پایینی داشته و به صرفه است.

شهردار تبریز بیان کرد: جلسه‌ای با حضور کارشناسان و مشاوران و حقوقدانان و مدیران و مشاورین حقوقی بین المللی تشکیل یافته و مقرر شد قراردادهایی که شهرداری دارد و نیازهایی که شهر تبریز برای زباله سوز دارد، در کارگروهی بررسی شود.

وی اضافه کرد: در این کارگروه قابلیت اجرایی نیازها و قراردادها و یا تعهداتی که شهرداری تبریز می‌خواهد ارائه کند، در عرض یک ماه تصمیم‌گیری می‌شود.

رنجبر تأکید کرد: نیازسنجی و امکان‌سنجی لازم در این حوزه انجام شده اما تعهداتی که بر عهده شهرداری تبریز گذاشته شده است که احتمال اجرای آنها پایین است.

وی یادآور شد: انجام بحث‌هایی مثل تضمین بانکی بر اساس ارز و یورو و یا فروش برق تولیدی برای شهرداری سخت بوده و نیازمند بررسی مجدد برای اتخاذ تصمیمی قطعی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=43558

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});