• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی:

قطعی و افت فشار گاز در آذربایجان شرقی نداشتیم

  • کد خبر : 91719
  • 25 دی 1401 - 11:45
قطعی و افت فشار گاز در آذربایجان شرقی نداشتیم
یاز اکو - مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: با مدیریت مصرف و همراهی مردم تاکنون هیچگونه قطعی و افت فشار گاز در آذربایجان‌شرقی نداشته ایم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، نادر کمالی روز یکشنبه با اشاره به آخرین وضعیت توزیع گاز در استان اظهار کرد: با وجود افت فشار گاز در برخی مناطق کشور، جریان گاز در شبکه های توزیع استان آذربایجان شرقی با تلاش شبانه روزی نیروهای امدادی و عملیاتی شرکت و مدیریت بحران، برقرار و پایدار می باشد.

مشترکین گاز بیشترین نقش در گذر از بحران افت فشار گاز دارند

وی با بیان اینکه تصور سرمای زمستان بدون گرمای گاز طبیعی بسیار سخت بوده و باید این نعمت خدادادی را درست و بهینه مصرف کنیم، گفت: تداوم روند فعلی مصرف بی رویه به خصوص در بخش خانگی، بحران افت فشار گاز را به این استان نیز خواهد رساند؛ مشترکین گاز طبیعی با رعایت دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه بیشترین نقش را در گذر از بحران افت فشار گاز دارند.

کمالی از مردم استان خواست تا با مصرف درست و بهینه گاز از کاهش فشار گاز جلوگیری کنند تا همه هموطنان از امکان بهره مندی از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

وی یادآوری کرد: در راهبری شبکه گاز سه عامل اصلی شامل دمای کمینه هوا، وسعت جغرافیایی مناطق تحت تأثیر هوای سرد و مدت زمان ماندگاری سرما در کشور می‌تواند منبع چالش شود؛ در واقع هر یک از سه مورد یاد شده به تنهایی می‌تواند چالش‌آفرین باشد اما باتوجه به اینکه عمده منابع تولید گاز در جنوب کشور و عمده مصرف در نیمه شمالی است، مهم‌ترین عاملی که می‌تواند شبکه توزیع گاز را دچار مشکل کند عامل ‎ماندگاری سرما در کشور است.

کمالی با بیان اینکه سرما در کشور چندین روز است که ادامه دارد، گفت: بر این اساس در جریان پایش مصارف گاز ادارات و دستگاه های اجرایی استان که از آذرماه آغاز شده، تاکنون جریان گاز بیش از ۱۰۰ مشترک پرمصرف شناسایی و قطع شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=91719

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});