• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

بیش از ۱۶ هزار استعلام الکترونیکی از طریق سامانه شهروندسپاری شهرداری ارومیه انجام شد

  • کد خبر : 91783
  • 25 دی 1401 - 20:00
بیش از ۱۶ هزار استعلام الکترونیکی از طریق سامانه شهروندسپاری شهرداری ارومیه انجام شد
یازاکو - رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه از انجام بیش از ۱۶ هزار استعلام الکترونیکی از طریق سامانه شهروندسپاری شهرداری ارومیه خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا؛ یاسر اسدپور با اشاره به راه اندازی سامانه شهروندسپاری برای ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی در مناطق یک، سه، چهار و پنج گفت: این سامانه ابتدا با هدف ارائه خدمات در حوزه استعلامات شهرسازی از جمله نقل و انتقال، بانک و ادارات از منطقه یک در تاریخ بیستم مهر ماه  ۱۳۹۹ راه اندازی شد.

وی افزود: پس از این منطقه که به صورت پایلوت انتخاب شده بود در منطقه پنج به تاریخ بیستم آبان ماه ۱۳۹۹، در منطقه سه به تاریخ چهارم خردادماه ۱۴۰۰ و منطقه چهار به تاریخ بیست و سوم مهرماه۱۴۰۱ طی هماهنگی های لازم با این مناطق سامانه مذکور راه اندازی و در خدمت شهروندان قرار گرفت.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه اظهار کرد: همزمان با افتتاح سامانه شهروندسپاری جهت ارائه خدمات به صورت الکترونیکی، باجه ای نیز در مناطق پیش بینی شده است که در صورت وجود سوال و یا نکته ای از سوی شهروندان و نیاز به راهنمایی می توانند به این باجه ها مراجعه کنند.

اسدپور با بیان اینکه هم اکنون تمامی استعلامات بانک، ادارات و نقل و انتقال که نزدیک به دو سوم مراجعات شهروندان به مناطق شهرداری را شامل می شود به صورت غیرحضوری انجام می شود، ادامه داد: کاهش تردد در سطح شهر و مراجعه به مناطق شهرداری، صرفه جویی در وقت و انرژی، کاهش خطاهای انسانی و سلامت اداری، شفافیت در امور، افزایش رضایتمندی شهروندان و حرکت به سمت شهرداری هوشمند از جمله مزایای اجرای سامانه شهروندسپاری در شهرداری ارومیه است.

وی کل استعلامات انجام گرفته تاکنون را  ۱۶ هزار و ۲۴۴ مورد عنوان کرد و یادآور شد: منطقه یک شهرداری با انجام ۸ هزار و ۴۲۷ مورد استعلام به صورت غیرحضوری و الکترونیکی بیشترین فراوانی در آمار مربوط به سامانه شهروندسپاری را به خود اختصاص داده است.

اسدپور افزود: منطقه پنج با ۵ هزار و ۲۷۰، منطقه سه با یکهزار و ۸۹۱ و منطقه چهار نیز با ۶۵۶ مورد در رتبه های بعدی قرار دارند که در مجموع ۱۶ هزار و ۲۴۴ مورد استعلام در چهار منطقه از پنج منطقه شهرداری ارومیه را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه شهروندان می توانند در حوزه استعلامات شهرسازی با توجه به انجام ۱۰۰ درصدی این خدمات به صورت الکترونیکی از طریق گوشی های هوشمند، سیستم های خانگی و یا کافی نت ها و همچنین دفاتر پیشخوان دولت اقدام کنند، خاطرنشان کرد: همچنین آموزش های لازم در راستای استفاده از سامانه شهروندسپاری به ۸۰ دفتر اسناد رسمی و ۷۹ دفتر پیشخوان دولت از سوی کارشناسان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه انجام گرفته و بازدیدهای مستمر از این دفاتر جهت شناسایی مشکلات در برنامه کاری سازمان فاوا قرار دارد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: در تلاشیم این سامانه را با آماده سازی زیر ساخت های لازم در منطقه دو نیز راه اندازی کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=91783

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});