• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

شورای شهر به منطقه یک نقل مکان خواهد کرد/ صفه جنوبی مقبره الشعر در اردیبهشت ماه سال آینده افتتاح خواهد شد

  • کد خبر : 91911
  • 26 دی 1401 - 16:16
شورای شهر به منطقه یک نقل مکان خواهد کرد/ صفه جنوبی مقبره الشعر در اردیبهشت ماه سال آینده افتتاح خواهد شد
یاز اکو - مدیر عامل سازمان عمران شهرداری تبریز گفت: صفه جنوبی مقبره الشعرا با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال در ۹ اردیبهشت سال آینده توسط شهرداری منطقه یک و سازمان اجرایی شرکت عمران شهرداری تبریز افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، حسین منیری فر در نهمین نشست گفتگو با مدیران شهرداری تبریز در جمع خبرنگاران بیان کرد: سازمان عمران شهرداری تبریز اولین سازمان عمران کشور است این سازمانبیش از ۳۳ سال تاسیس به عنوان بازوی توانمند شهرداری تبریز تاسیس شده است.

وی هدف از تاسیس این سازمان، آسفالت، قطعات بتنی و اجرای پروژه های کلان شهری ودانست و گفت: سازمان عمران تبریز بعد از حضور آقای هوشیار تغییر ساختاری ایجاد کرده است، نمودی که پروژه های سازمان دیده میشود همه ناشی از تغییر رفتار سازمانی مجموعه است.

وی با اشاره به اجرای پروژه های کلان عمرانی  توسط سازمان عمران شهرداری گفت: مقرر شده است که پروژه های کلان شهری را به صورت امانی و نیمه امانی و با استفاده از نیروهای خود سازمان انجام شود، این کار علاوه بر مزایای مالی باعث ارتقای توان فنی، روش جدیدی برای انجام پروژه ها است .

وی گفت: صفه جنوبی مقبره الشعرا با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال در ۹ اردیبهشت سال آینده توسط شهرداری منطقه یک و سازمان اجرایی شرکت عمران شهرداری تبریز افتتاح خواهد شد.

منیری فر بیان کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان، ۳۵ میلیارد تومان به صورت اوراق برای پروژه مقبره‌الشعرا در نظر گرفته شده که این اوراق در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: این مبلغ هنوز به پروژه فرهنگی گردشگری مقبره‌الشعرا تخصیص نیافته و در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

منیری‌فری خاطرنشان کرد: المان ورودی مقبره‌الشعرا هنوز طراحی و اجرا نشده و سازه آن نیاز به نورپردازی دارد که با تخصیص این اعتبار، کل نواقص پروژه مذکور تکمیل می‌شود.

وی اضافه کرد: سازمان عمران شهرداری تبریز صفه شمالی مقبره‌الشعرا را به طول هشت هزار متر کف‌سازی کرده و در ذیل آن دو طبقه اسکلت فلزی برای احداث مراکز فرهنگی نیز ساخته است.

منیری فر با اشاره به اجرای دو پروژه جدید که برای سازمان عمران توسط شهرداری تعریف شده است تشریح کرد: ایجاد ساختمان جدید اداری برای شهرداری منطقه ۵ است که با انتقال منطقه ۵ به این ساختمان شهرداری منطقه یک نیز به جای قبلی شهرداری منطقه یک و شورای شهر تبریز نیز به مکان قبلی شهرداری منطقه یک نقل مکان خواهد کرد.

وی در خصوص نقل و انتقالات در شهرداری منطقه ۵ و یک و شورای شهر تشریح کرد: با انتقال این مناطق به ساختمان های مشخص شده عمارت شهرداری تبریز پس از مرمت و بازسازی به موزه تبدیل خواهد شد.

وی افزود: زمانی که برای جایه جایی منطقه ۵ تعریف شده است روز شورا در سال ۱۴۰۲ است، مساحت ساختمان جدید منطقه ۵ حدود هفت هزار و سیصد  متر مربع می باشد.

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری تبریز، با اشاره به تولید دو سوم آسفالت توسط این سازمان دانست و اظهار داشت: اولویت سازمان برای آسفالت ریزی مناطق محروم ۴، ۷ و ۱۰ است.

خرید معدن توسط سازمان عمران شهرداری تبریز

وی یکی از مشکلات سازمان عمران را عدم مصالح یک دست دانست و گفت: بر خلاف سایر شهرها مانند اصفهان، مشهد ومصالح یک دست نداریم در حال خرید یک معدن در شهر صوفیان هستیم با خرید و بهره برداری از این معدن جدید، یک دست سازی مصالح انجام خواهد گرفت.

شهر تبریز یک مجتمع تولید آسفالت دارد

مدیر عامل سازمان عمران شهر گفت: شهر تبریز یک مجتمع تولید آسفالت دارد و این مجتمع پاسخگو برای کل شهر نیست.

وی یکی از برنامه های اساسی برای مجتمع دو را خرید یک کارخانه جدید دانست و گفت: با خرید اینکار خانه جدید شهرداری تبریز دارای دو‌ کارخانه تمام اتوماتیک خواهد شد.

تامین دو سوم آسفالت شهر

وی افزود: خرید کارخانه جدید و محوطه سازی وهزینه ای بالغ بر ۸۵  میلیارد تومن اعتبار در نظر گرفته شده است و برای معدن هم ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و این ها حرکتهای زیرساختی برای شهر است.

وی تاکید کرد: میزان ۲۵۰ هزار الی ۳۰۰ تن آسفالت در سال ۱۴۰۲ تامین و تولید خواهد شد و سهم خود را از دو سوم بیشتر خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=91911

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});