• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه:

کنترل هوشمند موتورخانه های شهرداری ارومیه موجب کاهش ۳۴ درصدی مصرف سوخت شد

  • کد خبر : 92094
  • 28 دی 1401 - 11:45
کنترل هوشمند موتورخانه های شهرداری ارومیه موجب کاهش ۳۴ درصدی مصرف سوخت شد
یاز اکو - رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: کنترل هوشمند موتورخانه های شهرداری موجب کاهش ۳۴ درصدی مصرف سوخت شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، یاسر اسدپور در رابطه با هوشمندسازی موتورخانه های شهرداری ارومیه اظهار کرد: با هدف کنترل مصرف سوخت و مدیریت پایدار انرژی، طی یکسال گذشته هوشمندسازی موتورخانه های شهرداری ارومیه در ۱۰ نقطه از اماکن این شهرداری با همکاری یکی از شرکت های دانش بنیان بومی انجام شده است.

وی افزود: در این راستا طی سال گذشته تجهیز موتورخانه ۱۰ نقطه از مناطق و سازمانهای تابعه شهرداری ارومیه شامل مناطق دو تا پنج، سازمان سیما، منظر و فضای سبز و معاونت زیباسازی این سازمان، شهرداری مرکزی، شورای شهر، معاونت فنی و عمرانی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در دستور کار قرار گرفت.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: هم اکنون در راستای سیاست های مدیریت مصرف انرژی و کمک به اقتصاد کشور در سطح محلی و همچنین صرفه جویی سوخت با هدف کاهش هزینه های شهرداری، کنترل دمای این اماکن در قالب یک سامانه مرکزی از طریق شبکه به صورت مانیتورینگ آنلاین و کنترل از راه دور به صورت یکپارچه کامل انجام می گیرد.

اسدپور با بیان اینکه با اقدامات سازمان فاوا هوشمندسازی موتورخانه های شهرداری طی یکسال گذشته آغاز شده و ادامه خواهد داشت و اخیراً موتورخانه های هوشمندسازی شده به صورت یکپارچه مانیتورینگ واحد کنترل نیز می شوند تا مصرف سوخت کاهش یابد، تصریح کرد: این کار با هدف کاهش ۳۴ درصدی مصرف انرژی، کاهش هزینه، آلودگی محیط و ایجاد شرایط رفاهی مناسب تر در زمینه گرمایش برای همکاران و همچنین در سطح کلان برای کمک به مدیریت انرژی کشور انجام شده است.

کنترل و مانیتورینگ لحظه ای و گزارش گیری روزانه

وی با بیان اینکه در این فرآیند امکان کنترل و مانیتورینگ لحظه ای و گزارش گیری روزانه وجود دارد، یادآور شد: امکان اعمال هرگونه تغییرات از راه دور و امکان نظارت بر عملکرد موتورخانه ها در یک مجموعه بدون نیاز به حضور و صرفه جویی زمانی میسر شده که با توجه به مشکلات اخیر کشور در افزایش مصرف گاز بر اثر برودت هوا و احتمال قطعی شبکه موضوعی بسیار مهم و قابل توجه است که می تواند مورد توجه مسئولان استانی نیز قرار گیرد.

اسدپور ادامه داد: در این راستا امکان برنامه ریزی کارکرد موتورخانه به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه به ساعات اداری و خاموشی آن در ساعات غیراداری، امکان استفاده از آبگرم مصرفی در فصل تابستان با خاموشی سیستم گرمایش و امکان کنترل تعداد بی شمار موتورخانه در یک سامانه مرکزی از طریق شبکه صورت می گیرد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد : با توجه به نتایج مثبت به دست آمده، نیاز ضروری کشور به مدیریت مصرف سوخت و لزوم کاهش هزینه های شهرداری در آینده نزدیک تمامی موتورخانه های سایر ساختمان های واحدهای تابعه شهرداری ارومیه به دستگاه های کنترل هوشمند مصرف و پایش از راه دور مجهز خواهند شد.

اسدپور یادآور شد: در این سامانه به وسیله سنسورهای دما که در محیط قرارداده می شود به صورت هوشمندانه میزان مصرف انرژی تنظیم می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=92094

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});