• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2

۷۱ مرکز درمانی و بازتوانی اعتیاد در آذربایجان شرقی فعال است

  • کد خبر : 92115
  • 28 دی 1401 - 13:45
۷۱ مرکز درمانی و بازتوانی اعتیاد در آذربایجان شرقی فعال است
یاز اکو - مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر تعداد ۷۱ مرکز درمانی و بازتوانی ویژه معتادان مواد مخدر در این استان فعال است.

به گزرش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، فرگل صحاف، چهارشنبه ۲۸ دیماه، در همایش صیانت از بانوان بهبود یافته از اعتیاد، افزود: در ۹ ماهه امسال به حدود یک هزار نفر از بانوان پاک شده از اعتیاد و یک میلیون نفر از آحاد مردم استان آموزش های پیشگیری از اعتیاد با کمک مراکز فوق و تشکل های مردمی ارائه شده است.

وی اظهار کرد: مراکز درمانی و بازتوانی اعتیاد در زمینه پیشگیری، درمان، آموزش و بازتوانی افراد گرفتار در دام اعتیاد فعالیت می کنند و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد و بازتوانی از اهداف و اولویت های مهم این تشکل ها و اداره کل بهزیستی استان می باشد.

صحاف با بیان اینکه همه دستگاه‌های فعال باید از مرحله پیشگیری تا بازتوانی معتادان در کنار بهزیستی باشند، از تمامی ارگان ها و نهادهای فعال در این زمینه درخواست کرد تا بهزیستی آذربایجان شرقی را در رسیدن به اهداف خود یاری کنند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی، به حمایت مالی و تسهیلاتی بهزیستی از معتادان پاک شده اشاره و اضافه کرد: در ۹ ماه گذشته به تعداد ۴۲۵ نفر از معتادان تسهیلاتی به میزان ۲ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال پرداخت شده که هدف از ارائه این تسهیلات کاهش آسیب های اجتماعی و بازتوانی است.

وی همچنین از ارائه خدمات به حدود ۲۲ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار و سالمند تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: حدود ۱۰۰ دختر ۶ تا ۱۸ سال نیز در مراکز دختران بی سرپرست و بدسرپرست استان نگهداری می شوند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=92115

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});