• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

۲۶۶ کیلومتر از راه‌های آذربایجان شرقی آسفالت شد

  • کد خبر : 92135
  • 28 دی 1401 - 16:00
۲۶۶ کیلومتر از راه‌های آذربایجان شرقی آسفالت شد
یاز اکو - رییس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: با اجرای ۶۳ طرح بهسازی و آسفالت، ۲۶۶ کیلومتر از راه های این استان از ابتدای سالجاری آسفالت شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمد نیک قدم، روز چهارشنبه با بیان اینکه ۱۶۰ کیلومتر از این میزان،‌ آسفالت اولیه و ۱۰۶ کیلومتر روکش آسفالت است، افزود: ۲۷۴ طرح به طول یک هزار و ۲۵۰ کیلومتر برای نگهداری، روکش آسفالت و ساخت راه ها این استان در سالجاری اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه برای بهره برداری کامل از این طرح ها طبق فهرست بهای سال جاری، یک هزار و ۶۰۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اظهار داشت: به لحاظ طولی ۵۸ درصد راه های روستایی آذربایجان شرقی آسفالته بوده و بقیه هم دارای راه شوسه و تعدادی هم فاقد راه دسترسی مناسب است.

رییس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: از کل شبکه راه استان، ۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی بوده که حدود ۶ هزار کیلومتر از آن آسفالت شده است.

نیک مقدم، با بیان اینکه در زمان حاضر ۹۳ درصد از جمعیت روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان شرقی از راه آسفالت برخوردار است، ادامه داد: برای بهره مندی هفت درصد باقیمانده، هر سال از محل اعتبارات استانی مبلغی در نظر گرفته می شود.

وی یادآوری کرد: در جریان سفر رییس جمهوری و هیات دولت به این استان نیز ۲ هزار میلیارد تومان در حوزه راه و حمل و نقل جاده ای اختصاص یافت که از این میزان ۶۰۰ میلیارد تومان مربوط به بهسازی و آسفالت راه های روستایی است.

نیک مقدم، با بیان اینکه امسال ۲۵۰ میلیارد تومان قیر برای طرح های استان اختصاص یافته است، افزود: امسال ۱۴۱ پروژه راه روستایی به طول ۷۶۵ کیلومتر با اعتبار بیش از یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در سطح استان در دست اجراست.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=92135

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});