• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

معیشت ۲۰درصد از جامعه به صورت مستقیم در ارتباط با کشاورزی است

  • کد خبر : 92525
  • 02 بهمن 1401 - 12:00
معیشت ۲۰درصد از جامعه به صورت مستقیم در ارتباط با کشاورزی است
یاز اکو - رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: معیشت ۲۰درصد از جامعه به صورت مستقیم در ارتباط با کشاورزی است و ۱۰۰ درصد مردم نیز وابسته به محصولات تولیدی بخش کشاورزی هستند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، اکبر فتحی روز یکشنبه در جلسه یک روزه ناظرین ذبح شرعی در کشتارگاه های دام و طیور آذربایجان شرقی، با اشاره به تلاش های دولت در گره گشایی از مشکلات اقتصادی مردم، اظهار کرد: وابستگی جامعه به محصولات تولیدی بخش کشاورزی موجب حساسیت مردم به نوسانات قیمتی این حوزه می شود.

وی با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی گفت: تولیدات این بخش نقش اصلی را در سفره غذایی مردم دارد و زمانی که اقتصاد در تنگنا قرار گیرد در خصوص محصولاتی که روزانه در سفره مردم قرار دارد، کوچک ترین نوسان، نمود زیادی در جامعه دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی افزود: کوچکترین نقص و کم کاری در این حوزه، در سفره مردم تاثیرگذار خواهد بود و موجب اعتراض می شود و به همین دلیل فعالان این حوزه در هر جایگاهی که فعالیت می کنند، از سایر بخش ها متمایز هستند.

فتحی با اشاره به اثرات جراحی اقتصادی دولت در قالب طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه در حوزه های دام و طیور، گفت: پس از اجرای این طرح، هزینه ای که دامداران و پرورش دهندگان طیور برای تامین نهاده های این بخش صرف می کردند، در نتیجه آزادسازی قیمت ها افزایش یافت و در نتیجه این تغییر، کشتارگاه، فروشگاه و همه زنجیره از این تغییر متاثر شدند، هرچند که تاثیر اصلی متوجه دامداران شد.

همکاری همه بخش ها در تامین مایحتاج سفره مردم

وی بر لزوم همکاری همه بخش ها در تامین مایحتاج سفره مردم، تاکید کرد و افزود: ناظرین محترم ذبح شرعی در کشتارگاه ها دام و طیور استان بخاطر ظرفیتی که دارند، می توانند نقش بسیار موثر و اساسی هم در محیط کشتارگاه و هم بیرون از آن در زمینه فرهنگ سازی مصرف و تنظیم بازار محصولات پروتیینی با ارائه آمار دقیق داشته باشند .

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه، گفت: عمل به تکلیف شرعی و قانونی و احساس مسئولیت اخلاقی و فردی و اجتماعی در امر نظارت برای ناظرین محترم ذبح شرعی در کشتارگاه های دام و طیور لازم است و باید خودمان را موظف بدانیم که در نظارت شرعی بر ذبح و صید جدی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی به نظارت دقیق بر تمامی کشتارگاه های دام و طیور صنعتی و سنتی در سطح استان با همت ناظرین محترم ذبح شرعی در کشتارگاه ها دام و طیور براساس موازین شرع و قانون اشاره و بر اهمیت فرهنگ سازی غذای سالم و حلال از جنبه آموزشی و ترویجی تاکید کرد.

وی نظم و انضباط کاری، دقت در ورود و خروج، برخورد قاطع با موارد خلاف شرع، جلوگیری از خروج اجزای حرام حیوان به بیرون از کشتارگاه، آموزش های مستمر برای ذابحین و انجام کارهای تبلیغی در کنار امر نظارت را خواستار شد.

غذای غیرحلال سالم نیست

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: از نظر علمی رابطه متقابلی بین غذای سالم و غذای حلال وجود دارد و یقینا غذای غیرحلال سالم نخواهد بود .

امیرحسین بهداد به ارتباط کاری ناظرین ذبح شرعی با ناظرین بهداشتی در محل کشتارگاه تاکید کرد و هدف غایی در نظارت شرعی و بهداشتی را سالم بودن گوشت دانست.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=92525

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});