• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
رصد هفتگی گفته‌ها و فعالیت‌های نمایندگان آذربایجان توسط ذره‌بین یازاکو

از التماس برای بازگشت اینترنت به حالت قبلی تا استیضاح ۹ وزیر

  • کد خبر : 92712
  • 30 دی 1401 - 20:31
از التماس برای بازگشت اینترنت به حالت قبلی تا استیضاح ۹ وزیر
یاز اکو- ذره‌بین یاز اکو تحرکات، گفته‌ها، مواضع و فعالیت‌های هفته‌ای نمایندگان شمال‌غرب در مجلس را رصد می‌کند.

خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، هفته چهارم دی ماه سال ۱۴۰۱ شاهد اعلام موضع برخی نمایندگان مجلس در خصوص اظهار نظر اعراب درباره خلیج فارس، سرعت و قیمت اینترنت، استیضاح یا عدم استیضاح وزیران و عدم کاهش نرخ ارز هستیم. در ادامه نگاهی گذرا به تحرکات بهارنشینان می‌اندازیم.

 

بهره مندی از حقابه‌های مرزی تابع پیمان‌های منطقه‌ای است

احمد علیرضابیگی؛ عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس: بهره مندی از رودخانه های مرزی تابع پیمان های منطقه ای است و نیاز به همگرایی میان کشورهای همسایه است. هر چند با وجود همین پیمان ها نیز برخی کشورها به تعهدات خود عمل نمی کنند؛ به عنوان مثال معاهده آب هیرمند با دولت افغانستان وجود دارد اما طالبان یا دولت قبلی این کشور با وجود این پیمان، حق و حقوق ایران را به خوبی ادا نکرد.

 

برخی از اعراب مانع اتحاد قاره آسیا می شوند!

معصومه پاشایی بهرام؛ عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس در توئیتی پاسخ ‎ایران به اظهارات برخی کشورهای عربی درباره ‎خلیج همیشه فارس در مجمع عمومی بین المجالس آسیایی، اشاره کرده و نوشته است:
«متاسفانه وقتی ‎اروپا در تمام نشست هایش به دنبال توسعه و افزایش قدرت خود است، برخی از اعراب با هدایت آنها دنبال تغییر نام و جنگ های مذهبی هستند، و مانع اتحاد قاره آسیا می شوند!»

 

سفر رئیسی به دمشق کلید بهره‌مندی از بستر اقتصادی سوریه است

روح اله متفکر آزاد؛ نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر:سفر رئیس جمهور به دمشق از چند جهت حائز اهمیت است، سوریه از چند جهت حائز اهمیت است، اولا سوریه به عنوان کشور دوست ما در منطقه در بسیاری از مقاطع از پشتیبان ما برخوردار بوده و ما نیز در بازه های زمانی از پشتیبانی این کشور برخوردار بوده ایم از این جهت تحکیم روابط در آینده ضرورت بیشتری دارد.

 

توقع اینترنت ارزان و باکیفیت نداریم، همان اینترنت قبلی را برقرار کنید

غلامرضا نوری قزلجه از اعضای کمیسیون ویژه طرح صیانت مجلس یازدهم: توقع نداریم که مانند سایر کشورهای جهان، اینترنت به‌روز، ارزان و ارتقاء یافته‌ای را دریافت کنیم، تنها درخواست ما این است که با همان قیمت و کیفیت گذشته، دسترسی مردم به اینترنت را فراهم کنند.

 

برای رفع تعهدات ارزی خلأ قانونی وجود ندارد

مصطفی طاهری؛ رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی: رفع تعهدات ارزی صنایع کوچک روان‌تر و زمان بیشتری به آن اختصاص یابد و اجبار به نیما بودنش کاهش پیدا کند.

 

آسفالت ۲۰۰ کیلومتر از راه های شهرستان های کلیبر، خداآفرین و هوراند

 حسین حاتمی؛ نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس، در قالب توییتی از آسفالت ۲۰۰ کیلومتر از جاده های سه شهر حوزه انتخابیه در دو سال و نیم گذشته و برنامه ریزی برای آسفالت جاده مرزی خداآفرین و جاده گرمی_هوراند_کلیبر خبر دادهخ و نوشته است: «یورا بیلمز یوللار منیمدیر.  چهل و چند سال گذشته حدود ۶۰۰ کیلومتر راه های شهرستانهای کلیبر، خداآفرین و هوراند آسفالت شده؛ در دو و نیم سال گذشته حدود ۲۰۰ کیلومتر.این حرکت با حضور وزیر راه در منطقه شتاب خواهد گرفت. جاده مرزی خداآفرین، جاده گرمی_هوراند_کلیبر مسیر توسعه جدید ماست»

 

نرخ ارز کاهش نمی یابد

جلال محمودزاده؛ عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش نرخ ارز اتفاق نمی‌افتد، گفته است: ما برای سال ۱۴۰۲ حداقل ۴۰ درصد کسری بودجه داریم و دولت به دنبال این است که از محل نرخ ارز، کسری بودجه را جبران کند. ریشه اصلی افزایش نرخ ارز، به مباحثی مانند برجام باز می گردد اما گروه هایی در کشور حضور دارند که اجازه نمی دهند این توافق به نتیجه برسد. بحث بعدی FATF است که در مجلس قبل هم این موضوع را دنبال می کردیم که از لیست سیاه کشورهای دیگر در بحث تجارت و امور بانکی خارج شویم اما این مهم هم به نتیجه نرسید.

 

مجلس مسیر روشن کنترل دخانیات را با وضع عوارض بازدارنده و رفتارساز هموار کند

سیدمرتضی خاتمی؛ رئیس فراکسیون مبارزه با دخانیات مجلس با انتقاد از اینکه سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان برای درمان بیماری های ناشی از مصرف دخانیات هزینه می شود، گفته است: باید از محل مالیات و عوارض دخانیات برای درمان بیماری‌های ناشی از دخانیات، سالم سازی جامعه، اماکن ورزشی، توسعه ورزش، بهبود خوابگاه های دانشجویی و بسیاری از موارد مرتبط به سلامت هزینه شود؛ از کمیسیون تلفیق و مجلس انتظار می رود مسیر روشن کنترل دخانیات را با وضع عوارض مکفی، بازدارنده و رفتارساز هموار کنند.

استیضاح عین اللهی به صلاح نیست

سید کاظم موسوی؛ نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین: بنده نه تنها مخالف استیضاح وزیر بهداشت هستم بلکه موافق برنامه های کاری آقای وزیر نیز بوده ام زیرا یکی از وزرای خستگی ناپذیر و البته پاکدست دولت سیزدهم است.

 

انتقال ۵۰ میلیون متر مکعب آب از «سد شهریار» به اردبیل

علی نیکزاد؛ نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی: یکی از پیگیری‌های نمایندگان استان علاج‌بخشی به مشکلات آب شرب اردبیل است که در این زمینه تأمین آب و انتقال آن از طریق سد شهریار به جد پیگیری می‌شود.

 

۹ وزیر استیضاح می شوند

علی نیکزاد؛ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی: استیضاح حق قانونی مجلس است و در این زمینه استیضاح ۹ وزیر که به امضای حداقل ۱۰ نماینده مجلس رسیده روی میز هیئت رئیسه قرار گرفته است.

 

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=92712

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});