• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
0

فرماندار: ملکان به ایجاد واحدهای فرآوری انگور نیاز مبرم دارد

  • کد خبر : 92759
  • 04 بهمن 1401 - 12:15
فرماندار: ملکان به ایجاد واحدهای فرآوری انگور نیاز مبرم دارد
یاز اکو - فرماندار ملکان با اشاره به اینکه این شهرستان قطب تولید کشمش آذربایجان‌شرقی و کشور به شمار می‌رود، بیان کرد: این شهرستان به ایجاد واحدهای تبدیلی انگور و به ویژه بسته‌بندی کشمش نیاز مبرم دارد تا بهره‌وری این محصول تولیدی افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، «بهمن قائلی» روز دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان که با حضور معاون اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی برگزار شد، به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ملکان بیش از ۶۰ درصد کشمش صادراتی استان را تامین می‌کند اما سهم این محصول در اقتصاد شهرستان چشمگیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد واحدهای فرآوری انگور و بسته‌بندی کشمش از ظرفیت‌های بالقوه برای ایجاد اشتغال در این شهرستان به شمار می‌رود، بیان کرد: در این شهرستان سالانه بیش از ۲۷۰ هزار تن انگور تولید شده و ۹۰ درصد آن به کشمش کالیفرنی و تیزآبی تبدیل، و به ۸۴ کشور دنیا صادر می‌شود.

به گفته وی در ملکان بیش از ۱۱ هزار هکتار باغ انگور وجود دارد و بیش از ۱۵ هزار خانوار این شهرستان از طریق باغداری امرار معاش می‌کنند.

وی اضافه کرد: متاسفانه امسال افت قیمت کشمش موجب متضرر شدن باغداران و تولیدکنندگان کشمش شده است بطوریکه افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی اصلا با قیمت کشمش همخوانی ندارد.

«قائلی» در خصوص تاثیر ایجاد واحدهای فرآوری انگور در این شهرستان نیز اضافه کرد: علاوه بر انگور، می‌توان از سایر اجزای این محصول از جمله برگ مو و هسته انگور هم درآمدزایی کرد و اگر واحدهای فرآوری انگور در سطح شهرستان ایجاد شود، بخش قابل توجهی از دورریزهای این محصول به چرخه اقتصاد محلی باز می‌گردد و فرصت‌های جدید شغلی ایجاد می‌شود.

حمایت از سرمایه‌گذاران فرآوری انگور

فرماندار ملکان با تاکید بر اینکه از سرمایه‌گذاری فرآوری انگور در این شهرستان حمایت می‌شود، بیان کرد: زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق، گاز و زمین در شهرک صنعتی این شهرستان برای سرمایه‌گذاری مهیاست و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این شهرستان استقبال می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=92759

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});