• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3
رصد هفتگی گفته‌ها و فعالیت‌های نمایندگان آذربایجان توسط ذره‌بین یازاکو

از چند درآمدی بودن کارمندان در یک اداره واجد تا وضع نامناسب زلزله زدگان خوی و حمایت از سپاه

  • کد خبر : 93124
  • 08 بهمن 1401 - 8:27
از چند درآمدی بودن کارمندان در یک اداره واجد تا وضع نامناسب زلزله زدگان خوی و حمایت از سپاه
یاز اکو- ذره‌بین یاز اکو تحرکات، گفته‌ها، مواضع و فعالیت‌های هفته‌ای نمایندگان شمال‌غرب در مجلس را رصد می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، هفته اول بهمن ماه سال ۱۴۰۱ شاهد اعلام موضع برخی نمایندگان مجلس در خصوص محکومیت تروریستی خواندن سپاه، وضع ارائه خودرو در بورس، بحران وجود دلالان در ادارات و… بودیم.

 

نهادهای فعال در مساجد تبریز همگرایی خوبی دارند

محمدحسین فرهنگی؛ نماینده مردم تبریز در مجلس: نهادهای فعال در مساجد تبریز همگرایی خوبی با هم دارند، با این حال مساجد این شهر نیاز به امکانات بیشتری دارند.

سپاه مقتدرترین و صلح جویانه‌ترین ارتش دنیاست

حسین حاتمی؛ نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس، در واکنش به تحریم و رای پارلمان اروپا مبنی بر تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران در توئیتر خود یادداشتی نوشته است: «سپاه پاسداران مقتدرترین و صلح جویانه ترین ارتش دنیا است. مسببان جنگ های جهانی و نوادگان هیتلر تاریخ را دوباره مرور کنند خاصیت و ماهیت یک ارتش هوشیار این است که گلنگدن کشیده اسلحه را به ضامن و دست ها روی ماشه باشد.طرح اقدام متقابل با پارلمان اروپا بر عهده مجلس شورای اسلامی است»


ترک فعل اجرای برنامه هفتم جرم تلقی شود

روح الله متفکرآزاد؛ نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس: در مسوولان، نمایندگان و مردم باید اینطور نهادینه شود که حرکت خارج از برنامه دارای قبح باشد، بی‌منطقی تلقی شود و مورد مذمت قرار گیرد.

او هم چنین در جایی دیگر گفته است: با پاشیدن گرد وخاک بر چهره خورشید چیزی از نور آن کم نمی‌شود و سپاه در خط مقدم مبارزه با تروریسم ایستاده است.


انتقاد از حذف ردیف محرومیت زدایی در بودجه ۱۴۰۲

سیدعلی موسوی؛ مردم ملکان در مجلس، در تذکر شفاهی از تشکیل کمیسیون مشترک تازه تاسیس خدمت و محرومیت زدایی خبر داده و از حذف ردیف محرومیت زدایی در بودجه ۱۴۰۲ انتقاد کرده است.

برخی نمایندگان امتیاز گرفتند؛ وزیر را حفظ کردند!

احمد علیرضا بیگی؛ نماینده مردم تبریز ، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی: برخی نمایندگان در استیضاح وزیر بهداشت و صمت امتیاز گرفتند و وزیر را حفظ کردند! البته من جزو امضاکنندگان این طرح نیستم و اعتقادی به این روش ندارم و می‌دانم این راه، جواب نخواهد داد، چون گروهی امضا جمع می‌کنند و این امضا‌ها را وجه‌المصالحه بعضی خواسته‌های خود قرار می‌دهند و امتیاز می‌گیرند و بعد وزیر ابقا می‌شود که این اصلاً سزاوار و شایسته مجلس نیست. 

 

به‌جای استیضاح وزیر بهداشت، تعامل کنیم

مسعود پزشکیان، نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تعامل نمایندگان مجلس و مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفته است: تصور نمی‌کنم که استیضاح وزیر بهداشت مشکلی را حل کند. ما نهایتا باید با همدیگر تعامل داشته باشیم و از وزارت بهداشت بخواهیم که در چارچوب قانون عمل کند.

وحدت میان مسلمانان استکبار را از اهداف شوم خود دور می‌کند

حسن همتی؛ نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی: دشمنان استکباری مسلمانان را به جان هم می‌اندازند تا به اهداف شوم خود برسند اما وحدت میان مسلمانان، آنان را از اهداف خود دور می‌کند.

 

چرا حق کارکنان دولت باید به شرکت های واسطه گر برسد

کمال حسین پور؛ نماینده مردم سردشت در مجلس با تاکید بر لزوم تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت گفته است: چرا حق کارکنان دولت باید به شرکت های واسطه گر برسد. چرا باید بین کارکنان دولت و نیروهایی که در خدمت آن هستند، شرکت های واسطه ای قرار گیرند؟ چرا بساط این دلال بازی و واسطه گری جمع نمی شود؟ چند نفر در یک اداره کار می کنند، اما حق و حقوق آنها یکسان نیست! یکی پیمانی، یکی قراردادی، یکی رسمی؛ چرا درگیر این عناوین شده‌اید؟

قول رییس جمهور برای تامین کانکس مورد نیاز مردم زلزله‌زده خوی

عادل نجف زاده؛ نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس، ضمن تشریح وضعیت نامطلوب اسکان مردم زلزله‌زده خوی در چادر و اشاره به نقاط ضعف موجود در تامین امکانات لازم برای حوزه بحران این منطقه، از قول رییس جمهور برای تامین کانکس مورد نیاز زلزله‌زدگان خوی خبر داده است.

 

اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران تکرار روش‌های شکست خورده آمریکا است

مهدی عیسی زاده؛ رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پیامی اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محکوم کرده است.

 

ضرورت تسریع در نوسازی مدارس، ساخت «مدرسه دارالفنون» در اردبیل 

علی نیکزاد؛ نماینده مردم اردبیل در مجلس: نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان اردبیل باید به پروژه ساخت دارالفنون دخترانه و پسرانه در اردبیل سرعت بدهند.
وی از تأمین ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی بانک عامل برای اجرای این پروژه خبر داده است.


افزایش نرخ گاز بها در استان های سردسیر نگران کننده است

سید غنی نظری؛ نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر: افزایش قیمت گاز مصرفی موجب بروز مشکل در استان‌های سردسیر مانند اردبیل می‌شود. 

 

کمیسیون تلفیق از هفته آینده وارد بررسی جزییات ‌بودجه می‌شود

سید کاظم موسوی؛ عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی گفته است که این کمیسیون از هفته آتی وارد بررسی جزییات لایحه بودجه شده و نمایندگان پیشنهادات خود را در تبصره‌های بودجه به کمیسیون‌های تخصصی ارائه خواهند داد.


وزیر صمت با ورود مجدد شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو موافق است

مصطفی طاهری؛ رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس: وزیر صمت با ورود مجدد شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو موافق است.دستورکار نخست امروز کمیسیون بررسی طرح اصلاح ساماندهی خودرو و استماع گزارش وزیر درباره حوزه خودرو بود که اعضای کمیسیون خیلی قانع نشدند و  مقرر شد در روزهای آینده این جلسه مجدد تکرار شود

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=93124

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});