• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

هشت پروژه‌ عمرانی در مناطق عشایری آذربایجان شرقی آماده بهره برداری است

  • کد خبر : 93260
  • 09 بهمن 1401 - 9:45
هشت پروژه‌ عمرانی در مناطق عشایری آذربایجان شرقی آماده بهره برداری است
یاز اکو - رییس کمیته عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: همزمان با گرامیداشت دهه فجر، هشت پروژه‌ عمرانی با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال در مناطق عشایری این استان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سیدمحمدحسن آل هاشم، روز شنبه در سومین جلسه هماهنگی دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: بهره برداری از این پروژه ها موجب تثبیت اشتغال ۱۴۴ نفر در مناطق عشایری این استان می شود.

وی اظهار داشت: علاوه بر افتتاح این پروژه ها، بازی‌های محلی و بومی بین عشایر، دیدار و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، برگزاری میز خدمت در مناطق عشایری و آئین غبارروبی گلزار شهدای انقلاب اسلامی در این ایام اجرا می شود.

رییس کمیته عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، برگزاری جشن انقلاب و ایجاد نشاط اجتماعی، مراسم به صدا در آوردن زنگ انقلاب در مدارس عشایری و حضور عشایر در راهپیمایی ۲۲ بهمن و نماز عبادی سیاسی نماز جمعه را از دیگر برنامه های دهه فجر در این استان اعلام کرد.

آل هاشم، با اشاره به برگزاری دوره آموزشی آسیب شناسی اجتماعی در مناطق عشایری اهر، ادامه داد: این کلاس آموزشی با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قشلاق خلفیان این شهرستان برگزار و در آن انواع آسیب‌های اجتماعی به شرکت کنندگان ارایه شد.

وی با اشاره به ضرورت آموزش و یادگیری به منظور پیشگیری از آسیب‌هایی مثل کودک همسری، اعتیاد و طلاق که در مناطق عشایری در حال افزایش است، یادآوری کرد: اهالی قشلاق باید در زمینه تسهیل ازدواج و پیشگیری از مشکلات بعدی قبل از ازدواج با روانشناس و مشاور مستقر در خانه بهداشت و مشاوران اداره بهزیستی مشورت کرده و راهنمایی‌های لازم در زمینه نحوه انتخاب همسر را دریافت کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=93260

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});