• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

مجتمع مس سونگون درصدد توسعه اکتشافات معدنی است

  • کد خبر : 93929
  • 15 بهمن 1401 - 8:45
مجتمع مس سونگون درصدد توسعه اکتشافات معدنی است
یاز اکو - مدیر مجتمع مس سونگون از تأسیس شرکت اکتشافات معدنی برای تکمیل اکتشافات در شمالغرب کشور خبر داد و اظهار کرد: بر اساس نظرات تیم کارشناسی انتظار می‌رود ذخایر مس سونگون از پنج به ۱۰ میلیارد تن افزایش یابد؛ به علاوه اینکه در سایر پهنه‌ها نیز اکتشافات در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، معبود عباس‌زاده روز شنبه، معدن و استخراج ماده معدنی را پیشران توسعه مجتمع دانست و از شکل‌گیری تحولی بزرگ در حوزه تغلیظ مجتمع مس سونگون با اجرای فازهای سوم و چهارم تغلیظ و افزایش کنسانتره تولیدی از ۳۰۰ هزار تن به یک میلیارد و ۶۰۰ هزار تن با اجرای این ۲ فاز و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا خبر داد و گفت: برای این منظور یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار اعتبار لحاظ و مبلغ ۱۱۷ میلیون یورو تحت عنوان LC به حساب شرکت تکنولوگ واریز شده است.

وی از هدف گذاری تولید ۴۰۰ هزار تن کاتد مس در مجتمع مس سونگون توسط تیم اقتصادی استان و شرکت مس خبر داد و اظهار امیدواری کرد این هدف تا ۲ سال آینده عملیاتی شود.

وی همچنین از مناقصه‌ گذاری اسناد فاز ۲ تولید کاتد مس در سونگون خبر داد و اظهار داشت: برای اولین بار در تاریخ سونگون کارخانه اجرایی شده است و ۲ اتفاق مبارک دیگر یعنی؛ انتقال حساب‌های مالیاتی سونگون (شعبه مالیاتی) که از سال ۱۳۶۸ تا کنون هیچ واریزی در استان نداشته و انتقال حساب‌ها و گردش مالی ۲۵ درصد از شرکت ملی صنایع مس ایران متناسب با تولید مجتمع به بانک‌های استان در این مدت کوتاه صورت گرفته است که هریک اقدامی ارزشمندی برای توسعه استان و منطقه به شمار می‌رود.

مدیر مجتمع مس سونگون ورزقان گفت: به منظور تکمیل زیرساخت‌های مهم و حیاتی شهرستان و توسعه پایدار آن، این مجتمع پنج هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای تکمیل زیرساخت‌های منطقه را در قالب مسئولیت اجتماعی از محل اعتبارات سال جاری در دستور کار قرار داده است.

عباس‌زاده با بیان اینکه میزان اعتبار تخصیصی شرکت ملی صنایع مس ایران تحت عنوان مسئولیت‌های اجتماعی، در سه سطح قابل طبقه‌بندی است، اظهار کرد: طبقه اول شامل مبلغ مصوب در مجمع عمومی شرکت ملی صنایع مس برای سه مجتمع تحت فعالیت است که از این محل در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان، در حدود ۳۵ درصد از کل اعتبار مصوب برای مجتمع مس سونگون منظور شده است.

مدیر مجتمع مس سونگون ورزقان، بخش دیگر مسئولیت‌های اجتماعی را که شامل طرح‌های سرمایه‌گذاری است، برای توسعه شهرستان بسیار راهگشا دانست و خاطرنشان کرد: پروژه‌های سرمایه‌گذاری به ارزش پنج هزار میلیارد تومان در شهرستان ورزقان مصوب و اجرایی شده است که کمپ فرهنگی و ورزشی بین‌المللی مس ورزقان، ادامه بزرگراه ورزقان به مرز نوردوز، مشارکت در طرح آب‌رسانی فاز ۲ ستارخان، احداث سایت اطفای حریق جنگل و مرتع و رفع نواقص سد حاجیلار چای از جمله این طرح‌ها است.

وی همچنین اعلام کرد: مس سونگون ۲۶ میلیارد تومان برای کمک به مدارس، اجرای جاده‌های بین مزارع، تأمین جهیزیه نوعروسان، برگزاری ارودهای جهادی و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، ملی و مذهبی در شهرستان ورزقان هزینه کرده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=93929

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});