• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
رصد هفتگی گفته‌ها و فعالیت‌های نمایندگان آذربایجان توسط ذره‌بین یازاکو

از تلاش برای رفع کدورت های بین المللی تا بی‌کفایتی در مدیریت زلزله خوی

  • کد خبر : 94005
  • 15 بهمن 1401 - 13:49
از تلاش برای رفع کدورت های بین المللی تا بی‌کفایتی در مدیریت زلزله خوی
یاز اکو- ذره‌بین یاز اکو تحرکات، گفته‌ها، مواضع و فعالیت‌های هفته‌ای نمایندگان شمال‌غرب در مجلس را رصد می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، هفته دوک بهمن ماه سال ۱۴۰۱ شاهد اعلام موضع برخی نمایندگان مجلس در خصوص محکومیت حمله به سفارت جمهوری آذربایجان تا سرعت کم اینترنت، تلاش برای حل اختلاف با دشمنان و… بودیم.

 

افزایش لحظه ای قیمت ها امان مردم را بریده است 

سید مرتضی حسینی؛ نماینده مردم میانه در تذکر شفاهی: قبض مشترکان گاز به ویژه مشترکان روستایی به یکباره از ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان به ۲ الی ۶ میلیون تومان رسیده است، این اقدام شرکت گاز قابل قبول نیست و هیات رئیسه مجلس باید به این موضوع ورود کرد تا اصلاح شود.

واکنش میرتاج الدینی به حادثه سفارت جمهوری آذربایجان

میر تاج الدینی؛ نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو: حادثه ناگوار و اقدام مسلحانه انجام شده در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران را که متاسفانه به کشته شدن یکی از اعضای سفارت انجامید، شدیدا محکوم می‌کنیم و از مقامات امنیتی و قضایی کشور، درخواست می‌کنیم موضوع را با فوریت بررسی و ابعاد و انگیزه مهاجم را  مشخص و اطلاع رسانی کنند.

نباید به دنبال سفت کردن اختلاف نظرها بود

محمد باقری؛ نماینده مردم بناب با بیان اینکه برجام امیدآفرین بود و هنوز هم می تواند باشد، گفته است: مجلس هم باید پشتیبان این اتفاق نظر باشد و مسیر احیای برجام را به سود مردم،کشور و نظام تسهیل کند. سیاست یعنی کار کردن برای خیر عمومی و منفعت جمعی لذا امروز ما باید ببینیم خیر عمومی مردم ایران در چیست؟ در تشدید اختلافات و یا تلاش برای کم کردن فاصله و اختلافات و رسیدن به اتفاق نظر برای اقداماتی که باید انجام داد. 

 

قیمت دلار کاهش می‌یابد

محمدحسین فرهنگی؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره افزایش سقف خرید ارز با کارت ملی از صرافی‌ها گفته است: سیاست اخیر نشان دهنده ذخایر ارزی مکفی بانک مرکزی است. به این معنا که هر کسی نیازمند باشد، می‌تواند با مراجعه به صرافی‌ها مقدار تعیین شده دلار را خریداری کند. خرید دلار به این شکل آثار بسیار مثبتی در کاهش قیمت ارز خواهد داشت. 


نگرانی نماینده تبریز از فرجام مصوبه مولدسازی

احمد علیرضابیگی؛ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو: مجلس به عنوان یک قوه نظارتی باید بتواند بر نحوه اجرای مصوبات شورای هماهنگی سران قوا نظارت داشته باشد که عملا با این ترتیب که وجود دارد نه‌تنها مجلس بلکه قوه قضاییه هم نمی‌تواند نظارت داشته باشد؛ این‌ها در واقع از فرجام خوبی حکایت نخواهد کرد.

توئیت حسین حاتمی؛ نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند

«واقعه تاسف بار حمله به سفارت جمهوری  آذربایجان شدیدا محکوم است اما عقلانیت حکم می کند روابط دیرینه و حسن همجواری دو کشور دوست و برادر تحت تاثیر سواستفاده دولت های فتنه گر قرار نگیرد.با دولت و ملت آذربایجان اظهار همدردی و بر مجازات مسببین این حرکت زشت تاکید داریم»


رئیس سازمان محیط زیست برای «نه» گفتن روی صندلی ریاست نشسته نه برای «تعامل»

معصومه پاشایی نماینده جلفا و مرند: ریاست محترم سازمان محیط زیست باید بداند که اول برای نه گفتن بر روی صندلی ریاست نشسته است، نه اینکه بخواهد با تمام وزرا تعامل کند و محیط زیست را به باد بدهد.


اقدامات لازم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام شود

روح الله متفکر آزاد؛ نماینده مردم تبریز در مجلس: بازنشستگان آیینه ما هستند و به سرعت باید اقدامات لازم برای همسان سازی آنها صورت گیرد.

 

رژیم صهیونیستی از ترس قدرت ایران دست به هرکاری می‌زند

جعفر راستی؛ نماینده مردم شبستر: حمله اخیر رژیم صهیونیستی اسرائیل را به کشورمان محکوم می‌کنیم.این اقدام ممکن است جواب عملیات‌هایی باشد که طی روزهای اخیر در سرزمین اشغالی اتفاق افتاد و حدود هشت نفر هلاک و ده نفر زخمی شدند.

 

فقدان مدیریت واحد در زلزله خوی یک نقص مشهود است

احمد علیرضا بیگی؛ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو: فقدان مدیریت واحد در زلزله خوی یک نقص مشهود است و مشکلات متعددی را سبب شده است. این ناهماهنگی‌ها و فقدان مدیریت درست و واحد موجب شده بی‌نظمی‌هایی در توزیع اقلام در خوی به وجود بیاید و مردم دچار زحمت شوند.

 

کلی‌گویی بدون ارائه مدرک و تسرّی یک منکر الهی به نمایندگان بوده و وجاهت شرعی و عقلی ندارد

مهدی اسماعیلی؛ مردم میانه در مجلس با اشاره به اظهارنظر و وارد کردن اتهام از سوی یکی از ائمه جماعات استان آذربایجان شرقی به نمایندگان مجلس گفته است: متاسفانه یکی از امامان جمعه شهرستان های آذربایجان شرقی در اتهامی ناروا و سخنانی نسنجیده و از روی ناآگاهی، تمام نمایندگان مجلس را از دم رشوه بگیر ایران خودرو اعلام کرده است! که قطعاً اینگونه کلی گویی بدون ارائه مدرک و تسرّی یک منکر الهی به جمیع نمایندگان که تعداد قابل توجهی از آنها روحانیون، جانبازان و فرزندان شهدا هستند، هیچگونه وجاهت شرعی و عقلی ندارد و از هیچ شخصی پذیرفتنی نیست، چه برسد از شخصی در کسوت امام جماعت.

راه ابهر به قیدار نیازمند تعریض است

شجاعی علی آبادی؛ نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه با بیان اینکه راه ابهر به قیدار تلفات بسیاری گرفته، خواستار تعریض این راه شد. همچنین راه تاکستان به زنجان باید ۴ بانده شود.

 

همچنان شاهد روند کاهش سرعت اینترنت

صدیف بدری؛ رئیس کمیسیون عمران مجلس: با وجود وعده مسئولان مربوطه به ویژه شخص وزیر ارتباطات مبنی بر بازگشت خدمات‌رسانی در حوزه ارتباطات به حالت عادی در صورت آرام شدن شرایط اما همچنان شاهد روند کاهش سرعت اینترنت به خصوص در اپراتورهای تلفن همراه هستیم.

 

اتکا بودجه به درآمدهای مالیاتی گامی در جهت اصلاح بودجه‌ریزی است

علی نیکزاد؛ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی: اتکا بودجه به درآمدهای مالیاتی به جای درآمدهای نفتی یک فاکتور مثبت در اصلاح نظام بودجه‌ریزی به شمار می‌رود.  

تصویب منطقه آزاد تجاری منطبق با منافع کل اردبیل باشد

محمود عباس‌زاده؛ نماینده مردم مشگین‌شهر: تصویب تشکیل منطقه آزاد اردبیل باید منطبق با منافع کل استان باشد تا بتوانیم در راستای بهبود وضعیت استان گام‌های اساسی و هدفمند برداریم.

دو کشور ایران و آذربایجان آگاه و برادر هیچگاه اسیر فتنه انگیزی ها نمی شوند

سید کاظم موسوی؛ نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین:
از هجوم فردی مسلح به سفارت کشور دوست و برادر آذربایجان متأسف و متأثر گشتم.بی شک درطول تاریخ ایجاد اختلاف و برهم زدن همدلی و اتحاد مسلمانان علی الخصوص شیعیان از برنامه‌ها و نیرنگ های دشمن صهیونیستی بوده است،اما دو کشور آگاه و ملت برادر هیچ گاه اسیر فتنه انگیزی های آنان نخواهند شد.


اعتبار کافی برای مقاوم سازی خانه‌های روستایی خوی در بودجه پیش بینی شود

محمد علیپور رحمتی؛ نماینده ماکو و چالدران، خواستار پیش‌بینی اعتبار کافی برای مقاوم سازی خانه های روستایی شهرستان خوی در بودجه سال آتی شد.

 

مودت و دوستی بین ایران و آذربایجان تمام نشدنی است

مهدی عیسی زاده؛ نماینده مردم میاندواب ضمن محکومیت تیراندازی اخیر در سفارت کشور آذربایجان گفته است: مودت و دوستی بین ایران و آذربایجان، مهر و محبتی تمام نشدنی است.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=94005

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});