• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
4

کمیته قانون اساسی ترکیه اصلاحیه حجاب را تصویب کرد

  • کد خبر : 94156
  • 17 بهمن 1401 - 9:45
کمیته قانون اساسی ترکیه اصلاحیه حجاب را تصویب کرد
یاز اکو - تصویب قانون اساسی پارلمان ترکیه در مورد حق استفاده از روسری، می تواند منبع اختلاف عمیق در ترکیه را برای همیشه از بین ببرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح کمیته قانون اساسی پارلمان ترکیه اصلاحیه‌ای را تصویب کرد که حق استفاده از روسری را در قانون اساسی تضمین می‌کند.

براساس این اصلاحیه که ماه گذشته توسط حدود ۳۶۶ نماینده حزب حاکم عدالت و توسعه به پارلمان ارائه شد، اعمال حقوق اساسی، آزادی و استفاده از اموال و خدمات ارائه شده توسط مؤسسات دولتی و خصوصی نمی تواند منوط به حجاب یا عدم استفاده از روسری باشد.

این اصلاحیه اعلام می‌دارد که هیچ زنی را نمی‌توان تحت هیچ شرایطی از اعمال حقوق و آزادی‌های اولیه‌اش مانند تحصیل، کار، حق انتخاب و انتخاب شدن ، فعالیت‌های سیاسی، خدمات دولتی یا استفاده از اموال و خدماتی که توسط مردم ارائه می‌شود، محروم کرد.

استفاده از روسری که زمانی منبع اختلافات عمیق در ترکیه بود،پس از اصلاحات توسط حزب عدالت و توسعه در طول ۲۰ سال حکومت ،بار دیگر جنجال برانگیخت.

با این حال، حزب سکولاریست جمهوری خواه خلق (CHP)، حزبی که مدتهاست با روسری در پارلمان و ادارات دولتی مخالف بوده است، در اکتبر گذشته با پیشنهادی برای تثبیت حق با قانون، این موضوع را احیا کرد و در تلاش برای جلب حمایت رای دهندگان محافظه کار بود.

اما حزب عدالت و توسعه به جای یک لایحه، به دنبال ایجاد اصلاحات در قانون برای تضمین همیشگی این حق شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=94156

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});