• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

معاون وزیر میراث فرهنگی: تعطیلات آخر هفته ۲ روز می‌شود

  • کد خبر : 109002
  • 31 خرداد 1402 - 13:30
معاون وزیر میراث فرهنگی: تعطیلات آخر هفته ۲ روز می‌شود
یاز اکو - معاون وزیر میراث فرهنگی گفت: توزیع زمانی سفرها یک ایراد بزرگ و مشکل کل کشور است که در دولت سیزدهم ساماندهی تعطیلات تصمیم‌گیری کرده و به صورت لایحه در اختیار مجلس قرار داد تا با کارهای کارشناسی اعم از دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته بتوان این نقص را جبران کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، علی‌اصغر شالبافیان، معاون وزیر میراث فرهنگی صبح امروز در جشن بین‌المللی ژئوپارک ارس اظهار کرد: ثبت جهانی ژئوپارک ارس (الحاق ژئوپارک ارس به شبکه جهانی ژئوپارک‌ها) یک اتفاق میمون و مبارکی بود که تحولی در منطقه ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه ثبت این موضوع یک روند ۱۰ ساله را طی کرده است، ادامه داد: ثبت ژئوپارک ارس آغاز کار است، ثبت‌های جهانی به معنای آغاز فرآیندی برای بهره بردن از منافعی در گرو ثبت است.

معاون وزیر میراث فرهنگی گفت: منطقه آزاد ارس در گذشته نیز از ثبت جهانی‌ها بهره‌مند بود؛ در شهریور سال گذشته ثبت چند کاروانسرا و جنگل‌های ارسباران در یونسکو مطرح شده که می‌تواند برای این منطقه موثر باشد.

وی یادآور شد: توزیع زمانی سفرها یک ایراد بزرگ و مشکل کل کشور است که در دولت سیزدهم ساماندهی تعطیلات تصمیم‌گیری کرده و به صورت لایحه در اختیار مجلس قرار داد تا با کارهای کارشناسی اعم از دو روزه شدن تعطیلات بتوان این نقص را جبران کرد.

عدم شناخت از منطقه آزاد ارس

شالبافیان ادامه داد: عدم شناخت منطقه یک ایراد دیگر است؛ اخیرا این منطقه میزبان دفاتر مسافران گردشگری بود که آنها ابراز شگرفی از برخی جاذبه‌های استان می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری خارجی محدود در دو محور زیارتی، استان‌های مرکزی کشور است که به عنوان جاذبه تاریخی شناخته می‌شوند.

معاون وزیر گردشگری گفت: یکی از نکاتی که باید تقویت بشود و وزارتخانه نیز آماده ایفای نقش بوده معرفی است، تورهای آشناسازی ذینفعان این حوزه نیز می‌تواند در این راه موثر باشند.

وی ادامه داد: با تمهیدات صورت گرفته، این امکان آشناسازی وجود دارد. کارهایی از جمله معافیت مالیاتی و غیره از جمله این تمهیدات است.

ظرفیت گردشگری ما نیازمند تقویت سرمایه‌گذاری است

شالبافیان خاطرنشان کرد:ظرفیت گردشگری ما نیازمند تقویت سرمایه‌گذاری است؛ منطقه آزاد ارس امروز با پنج سال گذشته متفاوت است. دولت سیزدهم در قالب لایحه برنامه هفتم توسعه دولت رویکرد خود را نشان داد و برای اولین بار فصل مستقلی را آورد و احکامی که بتواند زمینه‌ساز حضور بخش خصوصی را داشته باشد، را تقویت کرد.

وی افزود: از نمایندگان استان خواهشمندیم تا به تثبیت و تقویت این احکام که هر یک خواسته‌هایی بود که سال‌ها مردم به دنبال آن بوده‌اند، بپردازند.

۱۴۳ پروژه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی با ۱۳۵ هزار میلیارد تومان

معاون وزیر گردشگری گفت: استان آذربایجان‌شرقی سرآمد سرمایه‌گذاری است که در حال حاضر ۱۴۳ پروژه سرمایه‌گذاری در حال احداث با حجم ۱۳۵ هزار میلیارد تومان را دارد؛ از این‌رو سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی با خیال راحت از یان ظرفیت سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=109002

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});