• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

فراخوان مقاله هفتمین کنفرانس بین المللی مسائل جاری زبان‌ها، زبان شناسی، ترجمه و ادبیات

  • کد خبر : 38367
  • 26 آبان 1400 - 14:30
فراخوان مقاله هفتمین کنفرانس بین المللی مسائل جاری زبان‌ها، زبان شناسی، ترجمه و ادبیات
یاز اکو - از آنجاییکه هر زبان به نوعی گنجینه فرهنگ یک قوم یا ملت است، بی توجهی به این گنجینه می تواند زمینه را برای مرگ و نابودی آن فرهنگ ایجاد نماید.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دبیرخانه دائمی کنفرانس در اهواز؛ استفاده چندگانه از ارزش های چند بعدی زبان ها می تواند ضمن بهبود وضعیت اقتصادی و سیاسی درون جوامع و بین جوامع، کلید قدرتمندی در حل خیلی از چالش ها موجود جهانی در ابعاد بزرگ و پیچیده باشد. لذا بررسی ارزش های یک زبان امری غیر قابل اجتناب است که نیاز جدی پژوهشگران را در این زمینه می طلبد.

در همین راستاء، در سال های ۱۳۹۵، ۱۳۹۶ ، ۱۳۹۷ ، ۱۳۹۸ ، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ شش دوره کنفرانس بین المللی بررسی مسائل جاری زبان ها، زبان شناسی، ترجمه و ادبیات با همکاری و حمایت سازمان ها، مراکز و دانشگاه های مختلف در اهواز به صورت حضوری و مجازی برگزار شد و خروجی علمی شش دوره کنفرانس مذکور منتشر گردید.

با توجه به موفقیت آمیز شش دوره کنفرانس مذکور که منجر به جذب و پذیرش مقاله به طور میانگین سالانه از بیش از ۴۰ کشور و دانشگاه های مطرح جهان مانند دانشگاه آکسفورد و دانشگاه میشگان شد، دوره هفتم کنفرانس با اندکی تغییرات ساختارهای علمی و با توجه به نیازهای علمی پژوهشگران نیز جهت برگزاری در اهواز به صورت مجازی برنامه ریزی گردید.

دوره هفتم کنفرانس مذکور در خرداد ماه ۱۴۰۱ با هدف اصلی بررسی و ارائه آخرین تحولات و یافته ها موجود در زمینه های مختلف زبان شناسی، ادبیات، ترجمه، زبان ها و گویش ها و با همکاری و حمایت دانشگاه های مختلف خارجی و داخلی و تحت داوری و نظارت کمیته بین المللی برگزار خواهد شد.

در این زمینه از پژوهشگران و دانشگاهیان داخل و خارج از کشور دعوت گردیده است تا مقالات خود را با توجه به محورهای کنفرانس به یکی از زبان های فارسی، انگلیسی یا عربی ارسال نمایند.

از محورهای زیر مجموعه ای می توان به موارد ذیل اشار نمود: آواشناسی، واج شناسی، صرف و نحو، تجزیه و تحلیل کلام و کاربردشناسی، معنی شناسی، گونه شناسی زبانی، زبانشناسی تطبیقی، روان شناسی زبان، جامعه شناسی زبان، عصب شناسی زبان، زبانشناسی پیکره ای، جامعه شناسی زبان، زبانشناسی مقابله ای، سبک شناسی، آموزش، برنامه ریزی و ارزیابی زبان ها و لهجه ها، دوزبانگی و شبکه های اجتماعی.

در حقیقت، این رخداد علمی به عنوان یک فرصت مناسب برای پژوهشگران، دانشگاهیان و دانشجویان است تا آخرین یافته های علمی خود در زمینه های مختلف زبان شناسی، ادبیات، ترجمه، زبان ها و گویش ها را به اشتراک بگذارند و به تبادل اطلاعات در زمینه های مرتبط اقدام نمایند و به طور یقین تبادل نظر و به اشتراک گذاری یافته های پژوهشی می تواند افق جدید و وسیع تری را جهت پژوهش ها و تحقیقات در زمینه های مختلف زبان شناسی، ادبیات، ترجمه، زبان ها و گویش ها ایجاد نماید.

در جهت نگرش چندگانه به آخرین تحولات زبان شناسی، ادبیات، ترجمه، زبان ها و گویش ها، میان رشته ای بودن به عنوان مبنای اصلی کنفرانس برنامه ریزی شده است تا متخصصین با تخصص و گرایش های مختلف بتوانند مسائل جاری مرتبط با زبان شناسی، ادبیات، ترجمه، زبان ها و گویش ها را از دیدگاه های مختلف و بر اساس گرایش خود بررسی نمایند.

مقالات دریافت شده بعد از داوری توسط کمیته علمی بین المللی جهت ارائه انتخاب می گردند و مقالات منتخب شده کنفرانس، بعد از ارائه در کنفرانس تحت مجموعه مقالات کنفرانس انتشار می یابد و در پایگاه های علمی مانند سیویلیکا نمایه می شوند.

علاقه مندان جهت اطلاعات بیشتر، ثبت نام و ارسال چکیده می توانند به وب سایت هفتمین کنفرانس بین المللی بررسی مسائل جاری زبان ها، زبان شناسی، ترجمه و ادبیات به آدرس (WWW.LLLD.IR) مراجعه نمایند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=38367

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});