• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

لزوم تدوین برنامه استراتژیک برای زنجیره تولید و صادرات هر کالای تولیدی کشور

  • کد خبر : 94164
  • 17 بهمن 1401 - 10:30
لزوم تدوین برنامه استراتژیک برای زنجیره تولید و صادرات هر کالای تولیدی کشور
یاز اکو - رییس اتاق تبریز بر لزوم تدوین یک برنامه استراتژیک برای تولید و صادرات هر کالای تولیدی کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی اتاق تبریز، یونس ژائله در آیین بهره برداری از ۲۱۰ پروژه صنعتی و معدنی در شهرک صنعتی آخولا اظهار داشت: همراهی دولت و بخش خصوصی و تعامل بسیار خوب این دو بخش، فضای بسیار خوبی در بخش سرمایه گذاری استان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: تمامی مشکلات کشور به دست بخش خصوصی قابل حل است و فعالان این بخش، آمادگی ورود به تمامی حوزه های اقتصادی را دارند و در بدترین شرایط نیز می توانند زیر بار مسئولیت بروند.

ژائله، حضور در صحنه جهانی را نیازمند وجود نقشه راه دانسته و ادامه داد: در صورتی که فضا را برای بخش خصوصی مستعد فراهم کنیم، قطعا کشور ایران می تواند نقش خود را به عنوان هاب تجارت در منطقه ایفا کند.

وی بر لزوم تدوین یک برنامه استراتژیک برای تولید و صادرات هر کالای تولیدی کشور تاکید کرده و گفت: در بخش تجارت خارجی و دیپلماسی اقتصادی، مشکلاتی وجود دارد که همه در کنار هم باید برای رفع این مشکلات تلاش کرده و ناامید نشویم.

رییس اتاق تبریز همچنین تامین مالی را یکی از مهم ترین مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان دانسته و گفت: بانک های خصوصی، منابع خود را به استان اختصاص نمی دهند که این روند باید اصلاح شود.

گفتنی است آیین بهره برداری از۲۱۰ پروژه صنعتی و معدنی با اعتبار بالغ بر سه هزار میلیارد تومان و اشتغال زایی ۴۳۰۰ نفر و همچنین افتتاح ۴۴ پروژه زیرساختی و زیربنایی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی آذربایجان شرقی با اعتبار بالغ بر ۲۷۱ میلیارد تومان به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرک صنعتی آخولا برگزار شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=94164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});