• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

انتقاد استاندار آذربایجان شرقی از عملکرد ضعیف برخی دستگاه ها در جذب اعتبارات ملی

  • کد خبر : 94319
  • 18 بهمن 1401 - 11:30
انتقاد استاندار آذربایجان شرقی از عملکرد ضعیف برخی دستگاه ها در جذب اعتبارات ملی
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی از دستگاه های استان در پیگیری تخصیص اعتبارات و پیشرفت پروژه‌ها گفت: لازم است دستگاه‌ها پیگیر جدی جذب اعتبارات مصوب از دستگاه‌های ملی باشند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، عابدین خرّم در جلسه بررسی وضعیت منابع اعتباری و عملکرد دستگاه های اجرایی استان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: بیشترین پیگیری جذب اعتبارات سفر رییس جمهور مربوط به منابع عمومی برنامه و بودجه کشور، استان و ماده ۵۶ بوده و بانک‎ها آن طور که باید اقدامی انجام نداده اند.
وی با بیان اینکه انتظار می رود دستگاه های متولی پروژه ها مطالبات خود را به هر نحو ممکن دریافت کنند، ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید پیگیر جذب یا عدم جذب اعتبارات مربوط به استان، همچنین پیشرفت پروژه ها توسط دستگاه‎های مختلف اجرایی باشد و هر مبلغی که وارد استان می‌شود و کنترل پروژه‌ها تحت مسئولیت این سازمان اتفاق افتد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای پروژه های مربوط به آب و فاضلاب، تاکید کرد: این پروژه ها باید در اولویت تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری قرار گیرند و هر چه سریع تر تکمیل شوند.

خرّم همچنین بر لزوم تکمیل پروژه های مربوط به سدها، پایاب سدها و تامین آب شرب از طریق این سدها تاکید کرد.

وی، وضعیت تخصیص اعتبارات مربوط به پروژه های آب منطقه ای استان را مطلوب دانست و افزود: آب منطقه ای باید سرعت کار خود را بالا برده و نسبت به فعال شدن پروژه ها اهتمام بیشتری داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی از دستگاه های استان در پیگیری تخصیص اعتبارات و پیشرفت پروژه‌ها، سه دستگاه مدیریت و برنامه ‎ریزی، امور اقتصادی و دارایی و دیوان محاسبات را مکلف کرد وضعیت منابع، پیشرفت پروژه‎ ها و عملکرد هر یک از دستگاه های متولی را پیگیری کرده و گزارش اقدامات را ارائه دهند.

در این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با تشریح آخرین وضعیت مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گفت: سفر رئیس‌جمهور منجر به تصویب ۱۷۰مصوبه با اعتبار حدود ۱۹،۵ هزار میلیارد تومان شد که با لحاظ ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل تسهیلات بانکی به ۴۰.۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

محمد فرشکاران افزود: منابع تامین اعتبار این مصوبات که مقرر گردیده طی سه سال پرداخت شود شامل «منابع عمومی برنامه و بودجه کشور، استان، ماده ۵۶ و دستگاه اجرایی» ۵۷ درصد، «منابع داخلی و فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی» ۳۰ درصد، «تسهیلات و مشارکت» ۱۱درصد و «نهادهای حمایتی (ستاد جرایی فرمان امام ، بنیاد مستضعفان و صندوق کارآفرینی امید)» و «منابع وزارت نفت» است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: مبلغ۱۶۰ میلیارد تومان در قالب مسئولیت اجتماعی و وزارت نفت اختصاص می‌یابد.

وی میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را حدود ۶۲ درصد اعلام و اضافه کرد: تعداد ۲۸ پروژه دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰درصد و تعداد ۱۲ پروژه دارای پیشرفت بالای ۹۰ درصد هستند.

در ادامه مدیران دستگاه های اجرایی به بیان آخرین وضعیت دریافت اعتبارات و وضعیت پیشرفت پروژه های مربوطه پرداختند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=94319

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});