• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

دولت گرجستان قصد دارد بازسازی بندر آناکلیا را برای پیوستن به جاده بزرگ ابریشم آغاز کند

  • کد خبر : 57309
  • 18 فروردین 1401 - 13:00
دولت گرجستان قصد دارد بازسازی بندر آناکلیا را برای پیوستن به جاده بزرگ ابریشم آغاز کند
یاز اکو- عملیات احداث بندر عمیق آناکلیا در غرب گرجستان اجرا خواهد شد. چندین سرمایه گذار قبلاً پیشنهاداتی را برای این پروژه ارائه کرده اند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آذرتاج، این مطلب را لوان داویتاشویلی وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان بیان کرد.

وی گفت: اگرچه بندر آناکلیا پروژه بزرگ و بسیار دشواری است، اما چندین سرمایه گذار برای اجرای این پروژه در حال مذاکره با دولت هستند. پیش از این شرکت بین مشاوره MTBS وضعیت بنادر دریایی گرجستان را بررسی کرده بود. بر اساس توافق صورت گرفته با این شرکت برنامه ای برای توسعه بندر آناکلیا تدوین شده است.

داویتاشویلی افزود: بر اساس این برنامه چندین برنامه جدید برای توسعه بندر آناکلیا تدوین شده است. در نتیجه پروژه آناکلیا را اجرا خواهیم کرد.

وزیر اقتصاد و توسعه پایدارگرجستان گفت نوسازی بنادر موجود برای پذیرش شناورهای بزرگ از اولویت های اصلی دولت است.

لازم به ذکر است در حال حاضر بنادر باتومی و پوتی در گرجستان فعالیت دارند و اکثر محموله ها از طریق بندر پوتی حمل می شود. با این حال این بندر نمی تواند کشتی هایی با بیش از ۱۵۰۰ کانتینر را بپذیرد. ساخت بندر آناکلیا پروژه ای است که توسط دولت گرجستان در سال ۲۰۱۶ برای افزایش ظرفیت حمل بار این کشور و پیوستن به جاده ابریشم بزرگ برای اتصال شرق و غرب توسعه یافته است. اگرچه ساخت بندر در دسامبر ۲۰۱۷ آغاز شد، اما ساخت و ساز آن شش ماه بعد متوقف شد. دولت گرجستان در سال ۲۰۱۶ مناقصه ای را برای ساخت این بندر منتشر کرد. این مناقصه (کنسرسیوم توسعه بندر آناکلیا) توسط هلدینگ JSC که سرمایه گذاری مشترک بین هلدینگ TBS و Conti است برنده شد. با این حال در سال ۲۰۲۰ دولت گرجستان قرارداد با کنسرسیوم توسعه بندر آناکلیا را به دلیل ناتوانی در انجام تعهدات مالی خود لغو کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=57309

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});