• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

نیکزاد: دولت قول اجرای لایحه رتبه‌بندی تا سقف ۲۵ هزار میلیارد تومان را داده است

  • کد خبر : 37220
  • 18 آبان 1400 - 17:00
نیکزاد: دولت قول اجرای لایحه رتبه‌بندی تا سقف ۲۵ هزار میلیارد تومان را داده است
یاز اکو - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به موافقت دولت با اجرای لایحه رتبه بندی معلمان تا سقف ۲۵ هزار میلیارد تومان گفت که برای عملیاتی شدن این موضوع با دولت توافقاتی می شود تا هر چه سریعتر اجرایی شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، رحمت الله نوروزی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) با اشاره به گزارش کمیسیون انرژی درباره استنکاف ریاست جمهوری وقت و سازمان برنامه و بودجه کشور از اجرای قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی در تذکری گفت: نظر رهبر معظم انقلاب همواره بر این بوده که ما از خام فروشی در حوزه پتروشیمی و نفت خام پرهیز کنیم چون صنایع کوچک می توانند با آباد کردن مناطق محروم و کوچک مشکل بیکاری در بسیاری از مناطق را حل کند.

وی ادامه داد: پرهیز از خام فروشی باعث تولید ثروت و ایجاد اشتغال می شود اما دولت قبل هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداد و با ایجاد پتروشیمی های میلیاردی اشتغالی ایجاد نکرد.

این نماینده مجلس همچنین اظهار کرد: برخی برای کسب حقوق های نجومی در صنایع بالادستی اقدامات هزینه زا انجام می دهند آن هم در شرایطی که صنایع پایین دست رها شده است. می توان به جای خام فروشی، ارزش افزوده ایجاد کرد و موجب رشد اقتصادی نیز شد.

نوروزی در تذکر دیگری درباره رتبه بندی معلمان گفت: مجلس به کلیات لایحه رتبه بندی معلمان رای بالایی داد و اکنون هم گزارش کمیسیون آموزش در نوبت رسیدگی قرار دارد. از هیات رئیسه مجلس می خواهم که هر چه سریعتر بررسی لایحه رتبه بندی معلمان را در دستور کار مجلس قرار دهد.

وی یادآور شد: آقای میرکاظمی در جلسه غیرعلنی قول داد تا ۲۵ هزار میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص دهد، فرهنگیان نیز بر همین مبنا منتظر اقدام و عمل دولت و مجلس هستند. انتظار داریم هفته آینده پیش از ورود مجلس به بررسی لایحه بودجه، موضوع رتبه بندی معلمان در دستور کار مجلس قرار گیرد تا هدیه خوبی برای معلمان باشد.

علی نیکزاد نایب رییس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: قاطبه نمایندگان مجلس با اجرای لایحه رتبه بندی معلمان موافقند و دولت نیز در جلسه غیرعلنی با اجرای این لایحه تا سقف ۲۵ هزار میلیارد تومان موافقت کرد.

وی افزود: برای اینکه این موضوع عملیاتی شود با دولت توافقاتی خواهیم داشت تا موضوع هر چه سریعتر اجرایی شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=37220

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});