• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

خطرپذیری نقدینگی بزرگ‌ترین چالش نظام بانکی کشور است

  • کد خبر : 94322
  • 18 بهمن 1401 - 11:45
خطرپذیری نقدینگی بزرگ‌ترین چالش نظام بانکی کشور است
یاز اکو - رییس هیات مدیره بانک کشاورزی با بیان اینکه مطالبه تامین مالی از سوی کشاورزان جزو خواسته های به حق آنهاست و برای پاسخگوئی به آنان باید مجموعه بانک بزرگتر شود، گفت: البته خطرپذیری نقدینگی بزرگ‌ترین چالش نظام بانکی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، وهب متقی نیا در مراسم تودیع و معارفه رییس شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در اقتصاد تورمی افزایش نرخ بهره کار درستی به شمار می رود، ادامه داد: اما این موضوع باید در بخش کشاورزی که با تولید امنیت غذایی همراه است، نگرش متفاوتی می طلبد تا تولید کننده متضرر نشود.

وی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی کشور بانک کشاورزی را به سمت ارایه تسهیلات خرد سوق می دهد، یادآور شد: این امر اجتناب ناپذیر است اما باید توجه داشت که بسیاری از مشتریان بانک کشاورزی جزو اقشار آسیب پذیر به شمار می روند که زندگی خود را با همین تسهیلات پایین در حد ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان می چرخانند که البته ارایه چنین تسهیلاتی و تامین زندگی مشتریان جزو ماموریت های اصلی بانک محسوب می شود.

متقی نیا ارایه تسهیلات مالی سهل تر و بدون سخت گیری های معمول و با کمترین تضامین را جزو رویکردهای محوری بانک کشاورزی برشمرد و گفت: مشتریان این مجموعه بانکی جزو خوش حساب ها هستند و بر همین اساس باید از اعمال سخت گیری ها در این رابطه پرهیز کرد.

وی کاهش مراجعات به بانک را یکی از اولویت های اصلی بانک کشاورزی اعلام و اضافه کرد: این بانک با هدف آسان سازی خدمات، قصد دارد تسهیلات زیر ۲۰۰ میلیون تومان را به صورت غیرحضوری و الکترونیکی به مشتریان خود پرداخت کند.

متقی نیا افزود: بر همین اساس مقدمات و برنامه ریزی های زیرساختی برای ارایه تسهیلات یاد شده به انجام رسیده است و به زودی دستورالعمل این طرح به تمام بانک های کشور ابلاغ خواهد شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر درگیر مسایل حوزه فناوری این طرح هستیم که با قطعی و نهایی شدن آن تا پایان سالجاری، از ابتدای سال آینده در چند شعب به صورت آزمایشی و پس از ۲ تا سه ماه و موفقیت آمیز شدن طرح، در تمام شعب اجرایی می شود.

متقی نیا توجه به تجهیز منابع مالی را از دیگر سیاست های اولویت دار بانک کشاورزی بیان کرد و افزود: مطالبه تامین مالی از سوی کشاورزان جزو خواسته های به حق آنهاست این به این معنی است که تا می توانیم در مسیر تجهیز منابع حرکت کنیم.

وی تعیین تکلیف طرح های راکد و رها شده را از دیگر رویکردهای بانک کشاورزی خواند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=94322

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});