• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

کمبود روغن جامد در آذربایجان‌شرقی پا برجاست

  • کد خبر : 9457
  • 14 فروردین 1400 - 10:30
کمبود روغن جامد در آذربایجان‌شرقی پا برجاست
یاز اکو - معاون نظارت و بازرسی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: کمبود روغن نباتی در این استان همچنان پا برجاست و این مشکل به صورت کشوری تداوم دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، یوسف پایدار روز شنبه، دلیل اصلی کمبود و نبود روغن جامد در آذربایجان شرقی را مربوط به محدودیت های سهمیه ای استان ها از این کالا مورد نیاز مردم بیان و اضافه کرد: در حال حاضر تولید و عرضه این محصول به اندازه میزان تقاضا نیست و تا زمانی که این مشکل رفع نشود، معضل کمبود ادامه دار خواهد بود.

وی توزیع روغن جامد در واحدهای صنفی و فروشگاه های زنجیره ای آذربایجان شرقی را بسیار پایین و در حد و حدود میزان سهیمه اختصاصی استان بیان کرد و افزود: این سهمیه ها نیز برای آن دسته از واحدهایی که دارای کد مخصوص  از سازمان صنعت، معدن و تجارت باشند، به صورت محدود توزیع می شود.

پایدار اظهار داشت: بر همین اساس از ۲۵ اسفند گذشته توزیع بسیار محدود روغن نباتی برای آن دسته از واحدهای صنفی واجد شرایط با حواله های صادره، توزیع می شود.

به گفته وی هم اکنون در آذربایجان شرقی مشکل کمبود روغن مابع وجود ندارد و این محصول در تمامی فروشگاه های زنجیره ای و نیز واحدهای صنفی مربوطه به وفور وجود دارد.

کمبود روغن جامد در آذربایجان‌شرقی از مدت ها پیش وجود دارد و ادامه این روند موجب افزایش سرسام آور قیمت این فرآورده در بازار مصرف شده است به گونه ای هم اکنون قیمت هر حلب پنج کیلویی این محصول به چهار برابر قیمت اعلامی رسیده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=9457

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});