• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

تعلل روسیه برای آغاز معاملات ارز دیجیتال با ایران/ چرا استیبل کوین مشترک ساخته نشد؟

  • کد خبر : 94856
  • 22 بهمن 1401 - 16:00
تعلل روسیه برای آغاز معاملات ارز دیجیتال با ایران/ چرا استیبل کوین مشترک ساخته نشد؟
یاز اکو - با وجود انتشار خبر ساخت استیبل‌کوین مشترک و آغاز معاملات ارز دیجیتال میان ایران و روسیه، کشور روسیه اعلام کرده که عجله‌ای برای آغاز این برنامه ندارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز، به تازگی خبرهایی پیرامون همکاری‌های روسیه و ایران در حوزه ارزهای دیجیتال مطرح شده است؛ حدود یک ماه پیش، خبری مبنی بر ساخت استیبل‌کوین با پشتوانه طلا توسط این دو کشور منتشر شد.

همچنین، دولت روسیه اعلام کرده است که در حال تحقیق و بررسی درباره ایده معاملات به کمک ارزهای دیجیتال با ایران است.

استیبل‌کوین مشترک ایران و روسیه

در اواخر دی‌ماه سال جاری، خبری مبنی بر ساخت استیبل‌کوین مشترک با پشتوانه طلا توسط ایران و روسیه منتشر شد. هدف اصلی ساخت این استیبل‌کوین دو جانبه، دور زدن تحریم‌هایی است که این دو کشور در سیستم مالی بین‌المللی خود با آن رو‌به‌رو هستند.

با وجود این خبر، باید ابتدا پارلمان روسیه قوانین واضح درباره استفاده ار ارزهای دیجیتال را در این کشور مشخص کند.

زمان آغاز معاملات ارز دیجیتال میان ایران و روسیه

بر اساس اعلام دولت روسیه، این کشور عجله‌ای برای آغاز معاملات رمزارزی میان خود و ایران را ندارد و در حال بررسی این ایده است.

بر اساس اعلام خبرگزاری روسی RIA Novosti، مسکو به دنبال تدوین چارچوب مشخص و قانونی ارزهای دیجیتال در این کشور است و سپس معاملات تجاری رمزارزی خود با ایران را آغاز خواهد کرد.

این خبرگزاری به نقل از Alexei Dedov، سفیر روسیه در ایران گفته است که تهران و مسکو در مرحله گفتگو و توافق درباره برخی موارد در برنامه ارز دیجیتال هستند و هنوز هیچ برنامه‌ای قطعی نشده است.

دوری از اقتصاد دلار محور

به‌ دلیل تحریم‌هایی که ایالات متحده آمریکا علیه ایران و روسیه اعمال کرده است، این دو کشور قصد دارند تا با این برنامه، اقتصاد خود و به‌خصوص صادرات و واردات خود را از حالت دلارمحور خارج کنند؛ به همین جهت است که دولت روسیه در حال قانونی کردن معاملات با ارزهای دیجیتال در این کشور است.

البته بانک مرکزی روسیه پیشنهاد داده است که تمامی معاملات رمزارزی در این کشور، تحت نظارت این نهاد بررسی شوند. پلیس روسیه نیز نگرانی‌هایی درباره استفاده از این دارایی‌های رمزنگاری شده در پولشویی دارد.

آینده معاملات ارز دیجیتال میان ایران و روسیه

با وجود اینکه آینده برنامه رمزارزی میان ایران و روسیه هنوز مشخص نیست، می‌توان گفت که هر دو کشور متقاعد شده‌اند که آینده صارداتی این کشورها، به ارز دیجیتال گره خورده است.

به‌ غیر از ایران و روسیه، کشورهایی مانند برزیل، هند، روسیه، چین و آفریقای جنوبی نیز در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک استیبل‌کوین مشترک میان خود هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=94856

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});