• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
5

نشست هاب گاز ترکیه به تعویق افتاد

  • کد خبر : 94936
  • 23 بهمن 1401 - 10:30
نشست هاب گاز ترکیه به تعویق افتاد
یازاکو - ترکیه پس از زمین لرزه های مرگبار نشست هاب گاز را به 22 مارس به تعویق انداخت.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح، یک مقام انرژی ترکیه گفت: ترکیه نشست بین المللی گاز را که برای هفته آینده در استانبول برنامه ریزی شده بود، به اواخر ماه آینده موکول کرد.

این مقام به رویترز گفت: نشستی که به دنبال جمع آوری کشورهای تامین کننده گاز و کشورهای مصرف کننده اروپا بود، قرار بود در ۱۴ تا ۱۵ فوریه برگزار شود، اما اکنون تا ۲۲ مارس به تعویق افتاده است.

ترکیه از وزرای انرژی کشورهای مدیترانه، بالکان، خاورمیانه، آسیای مرکزی، شمال آفریقا و خاور دور به همراه نمایندگان بلندپایه بخش‌های دولتی و خصوصی و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی انرژی به این اجلاس دعوت کرده بود.

ایجاد یک هاب گاز در ترکیه برای اولین بار توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اواخر اکتبر سال گذشته پس از انفجارهایی که به خطوط لوله گاز نورد استریم روسیه در زیر دریای بالتیک آسیب رساند، پیشنهاد شد.

پوتین پیشنهاد کرد تا توسعه پایانه‌های انتقال و مبادله گاز روسیه که به طور بالقوه ترکیه را به مرکز مهمی برای فروش گاز روسیه به کشورهای ثالث تبدیل می‌کند در دستور کار قرار گیرد.

اردوغان از این ایده حمایت کرد و دو کشور به مقامات دستور دادند تا روی نقشه راه کار کنند.

ترکیه در حال حاضر تمام گاز مورد نیاز خود را وارد می کند و زیرساخت های واردات گاز طبیعی مایع (LNG) گسترده ای دارد. آنکارا معتقد است که می تواند از روابط تجاری موجود و جدید خود برای تبدیل شدن به یک هاب گاز استفاده کند.

این کشور همچنین پس از کشف ذخایر عظیم در دریای سیاه و افزایش تولید در چند سال آینده، در نظر دارد امسال تولید گاز دریایی را آغاز کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=94936

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});